Glatt humör och nya underkläder – Tjockisbloggen.se

Eftersom det är fredag den trettonde, gick det såklart bättre än gårdagen. Har varit på strålande humör.  Bara glada och positiva kunder idag, jag har mått toppen. Vet inte varför men om man mår bra, varför fundera desto mer på det. Har inte haft så mycket för mig mer än jobbat däremot. Mina kollegor tyckte jag var väldigt pratglad idag, om jag inte pratade med kunderna pladdrade jag med någon kollega. En av dem undrade till sist om jag faktiskt var möjlig att få tyst på, när jag är på bra humör så tyvärr, det är väldigt svårt.

Åt en av mina estniska favoriter till lunch, har aldrig provat nåt liknande i Sverige. En av de som jobbar på en annan avdelning såg vad jag åt och undrade om jag verkligen gillar det, för det är sällan någon gör det som inte är est tydligen. Det är en slags gryta av surkål, nån typ av gryn och kokt fläskkött. Tycker den är riktigt god, köps färdig på glasburk. Borde inte vara så svår att göra själv, om jag visste vilken slags gryn den innehåller. Var en rätt lugn eftermiddag, kan inte klaga på sådana dagar direkt.

Efter jobbet gick jag och handlade. Insåg att jag måste vintersäkra mina svarta stövletter, de är lite halkiga. Ska lämna dem till skomakare och be dem sätta en tunn räfflad gummisula och gummiklack på dem istället för den plast som är där nu. Sen borde de fungera även i ett blaskigt Tallinn. Såg att klacken är repig så de måste ändå in på fix. Tur skomakare är billigare här, jag är en van besökare hos dem. Men på mina sommarskor har jag faktiskt satt stålklack på alla de med stilettklackar, de håller betydligt bättre (dessutom gillar jag på nåt sätt ljudet av dem :-)) Som Sarah brukar säga, hon älskar väskor och jag skor. Är så enormt sugen på ett par overkneestövlar, men vill gärna hitta ett par under 1000 eek, men verkar inte finnas.

Har förresten gjort en beställning från Figleaves outlet på lite nya underkläder, kom på att jag inte visat er det. Har beställt tre set, det hamnade på ungefär 800 eek ihop, absolut ingen stor summa tycker jag. Särskilt inte då jag är i krisartat behov av nya bh:ar.

Avslutar med dagens outfit.

Tröja: LaRedoute, Tyllkjol: Terranova

/Hanna

3 thoughts on “Glatt humör och nya underkläder – Tjockisbloggen.se

  1. Hittade något recept på nätet på ”Surkålsgryta från Estland”, i den var det korngryn. Kanske var det i den du åt också? =)

Kommentera

