Seg och på humör för äventyr – Tjockisbloggen.se

Känner att jag behöver hitta på nåt, men vet inte vad. Var och hämtade ut ett paket (mina underkläder från Figleaves) och såg tågen stå inne på perongen. Skulle inte förvåna mig om jag någon ledig dag får infallet att bara hoppa på ett och åka över dagen till t.ex Narva som inte är så många mil bort. Vill ut på nåt äventyr bara över en dag sådär. Helst vill jag till Riga, men bussresan tar fem timmar enkel väg. Kommer antagligen vara extremt sprallig idag och några dagar framåt, brukar bli det när jag är så här. Det har en förmåga att driva andra till vansinne, eftersom jag inte direkt är den lugnast i vanliga fall. Helst skulle jag dra med mig några andra, paintball vore perfekt. Får se vad som händer, man vet som aldrig med mig.

Vet iaf att jag vill släpa med mig någon kompis ut i helgen, om inte för att dansa så iaf för att ta en öl eller två. Känner mig trött på att inte ha mer att göra på helgerna :-). Är det bara jag som blir stressad av att inte ha något schemalagt?

Sprang in innan jobbet och kollade upp min interneträkning som såg skum ut med min internetleverantör. Tyvärr stämde allt så bara att betala 200 mer denna månad då de lagt på teknikeravgift för när vi ringt supporten. Samtal som varit nödvändiga då felet så uppenbart varit hos dem, eftersom vi alltid testat med två routrar innan vi ringer, försöker pinga, stänger av ström och startar om nätverk. Dvs vi testar allt vi kan först. De försöker med sitt vanliga men inser fort att det är ingen idé när man säger ”Jag jobbar på support för routrar och nätverk själv”. Snabbt börjar internet fungera igen. Alltså fel hos dem, men jag ska glatt betala 200 spänn för detta, underbart.

Jobbar kväll, hoppas på något lugnare lina idag, igår var det verkligen fullt upp. Slog rekord för min del i antal samtal. Men så länge inte alla dagar är så stressiga är det ok. Kunde tyvärr inte sova så bra på natten fast jag var galet trött, min rygg kliade för fullt och det hjälpte inte hur jag än låg. Med tanke på att jag bara fick 2 timmars sömn natten innan det så kan ni tänka er hur trött jag är.

Ska gå och hämta en till kopp te och lägger ut en outfit ikväll.

/Hanna

Kommentera

