Slåss med tandpetare mot vården – Tjockisbloggen.se

En snabb kvällsuppdatering från mig, humöret är inte på topp och inte energin heller för den delen.

Igår så var vi till Umeå över dagen och vi kan konstatera följande (citat från det jag skrev åt Hanna på MSN ikväll när jag berättade om gårdagen och hur uppgiven jag är) : Att ha med svenska sjukvården att göra är som att slåss med en tandpetare mot en hop zombies.

Däremot så var det roligt att tillbringa en timme på Myrornas secondhand och kika runt, det är ganska mycket större (och dyrare) än här i Luleå. Hittade flera snygga lampor och lite annat vi var sugna på men som jag skrev ovan så var det rätt så dyrt…

Vitsen med secondhand är ju att fynda billiga och gärna lite annorlunda saker, då har man ingen lust att betala 200 kr för en taklampa och så vidare. Men vi fyndade lite smågrejer iaf, inget dyrt och inget vi har idas fota.

Idag har vi bara slappat och vilat, älsklingen var ganska sliten efter gårdagen vilket man kan förstå, ingen av oss tycker ju om sjukhus och när det dessutom inte går som väntat så är det ju ännu värre.

Fick förresten paket från Estland idag… En klänning från Hanna som jag ääälskar!! Har redan samma klänning i enfärgad lila, brun (2 st), svart och en mönstrad i blått och svart. Nu har jag tack vare Hanna en sjunde klänning som är mönstrad i rött och svart 😀

Direkt den kom så åkte den på och fick bli dagens outfit, tack för presenten vännen!!

Klänning Gina Tricot strl M (dagens post från Hanna), stickade leggings H&M strl L, svarta mockaskor Scorett strl 38

Och här kommer gårdagens outfit :

Tröjan är strl M från H&M. Leggings strl L från Lindex. Overknee sockar från KappAhl.

/ Sarah

Kommentera

