Bra sällskap och ensam vecka – Tjockisbloggen.se

Ledig lördag som gällde för mig idag. Hade inget inbokat alls, sa hej då till pojkvännen som skulle med ett flyg i morse och vara borta ett antal dagar och sen tog jag det lugnt ett tag.Kommer bli en ensam vecka då man är van att träffa darling varje dag men det är inget man dör av direkt. Han kommer ju tillbaks. Ska ta det lugnt, spela datorspel, kolla massa reality-tv och hänga med kompisarna. Tråkigt lär jag inte ha.

Snackade med en kompis på msn och bestämde att vi skulle ses för en fika. Sagt och gjort, möttes på stan och promenerade bort till ett av mina favoritfik precis vid torget i gamla stan. Det är tyvärr ruggigt dyrt men så mysigt att det är värt det ibland. Blev en latte och körsbärskaka för min del, har DEN veckan och är alltid så sugen på sött då, övriga tiden bryr jag mig knappt. Det är väl därför jag blev så glad när pojkvännen köpte choklad åt mig igår.

Satt hur som helst där på fiket (i en enorm djup mjuk soffa) och pratade om livet universum och allt annat :-). Tiden gick väldigt fort, helt plötsligt var det nästan mörkt ute. Sen var jag tvungen att gå förbi affären och göra en del nödvändiga inköp, i min värld tråkig shopping. Behöver fixa hårfärgen som ser rätt urtvättad ut så färg skulle köpas. Behövde en ny mascara, ansiktskräm, hårgelé (enda som får mitt hår på plats) och tandborste/tandkräm också. Byter tandborste minst en gång i månaden för den blir utsliten då jag ofta gör annat under tiden, så den blir helt enkelt söndertuggad. Nu behöver jag bara nya svarta bomullsleggings, mina börjar bli slitna för de är välanvända.

Nu borde min mat vara på väg att bli klar så ska in i köket och hälla av potatisen så den kan bli mos. Här är dagens outfit och min tråkiga nödvändiga shopping.

Sånt där man behöver

Tunika och leggings från Zara

/Hanna

Kommentera

