Tiden går fort – Tjockisbloggen.se

Tänkte skriva igår men hade hjärnan på andra håll och helt plötsligt var det redan midnatt. Tycker dagen gick extremt fort och ändå var jag ledig. En annan sak som går fort är tiden tills jag åker hem till familjen, är mindre än en månad kvar.

Sov länge, vilket jag behövde nu när jag äntligen kan sova igen på nätterna. Tillbringade en lång stund i sängen, jag älskar att jag har laptop, för när jag är riktigt seg kan jag bara ta med datorn ner i sängen. Ok, ska man vara ärlig så gör jag i princip allt av mitt nätsurfande på fritiden i sängen, den är ju så mjuk och skön :-). Snackade på msn med pojkvännen, saknar honom men inte många dagar kvar tills han är tillbaks. Vet att det är bra övning för av olika orsaker kommer vi vara ifrån varann några månader snart.

Tog mig till jobbet en sväng, hade lovat Kat att komma förbi med nåt sött så hon skulle piggna till. Köpte äppelkaka och sen satt jag och var social ett tag. Jobbet är mitt andra hem känns det som ibland, med tanke på att jag alltid är här även om jag har ledig dag. Det är rätt vanligt i vårat team, tror det visar att vi har bra kollegor :-).  Drog vidare en snabb sväng på stan då mina svarta bomullsleggings börjat ge upp, köpte ett par nya på Zara. Blev samma modell då jag vet att de fungerar bra på mig och sitter snyggt.

Kring 19 så skulle jag träffa en kompis utanför Forum. Vi gick och åt på Vapiano, en kedja som finns även i Sverige. Man beställer maten (pasta, pizza eller sallad) och de lagar den under tiden du ser på. Snabbt och gott. Men lite kul att den pasta jag helst ville ha fick jag inte beställa, killen bakom disken var väldigt tydlig med att han inte kunde rekomendera den.
Han: I would not recomend that.
Jag: But that is the one I want.
Han: I would REALLY not recommend that, so what do you want.
Jag fick ta svamppasta istället, för han ville verkligen inte göra den jag ville ha från början. Vi var någon fundersamma varför. Satt hur som helst och pratade ett bra tag då vi inte setts på länge. Blir helt klart Vapiano fler gånger för mig, jag gillade stället. Trots att de inte ville laga den mat jag ville ha.

Kom hem och bestämde mig för att städa ur garderoben (igen). Det är främst t-shirts och kläningar som jag får göra mig av med, tyvärr igår även mina enda svarta snygga byxor. Men de mesta i kjolväg är stretch i midjan så de funkar ännu, dessutom har min rumpa inte krympt i samma takt som resten av mig. Men jag trivs inte när t-shirts som ska sitta tight sitter pösigt, eller klänningar som ska sitta oversize är mer tält. Är inte så duktig att jag orkar lägga ut saker till försäljning, jag samlar allt i en kassa och lämnar till second hand istället.

Kommer inte skriva ikväll, drar till Kat och sover där efter jobbet, känner att jag vill ha sällskap. Men först jobb till 21. Ha en bra dag, nedanför har ni gårdagens och dagens outfit.

Klänning från MQ

Tröja: Cubus, Kjol: Terranova

/Hanna

3 thoughts on “Tiden går fort – Tjockisbloggen.se

  1. Först vill jag börja med o säga att du har enormt snygga ben, verkligen alltså!!!
    Men min fråga är, -vart kommer stövletterna ifrån, du har på den övre bilden???
    Svara gärna på min blogg så jag inte missar =)

  2. Marielle: Tack så mycket 🙂 Har svarat i din blogg men skriver här med om någon annan undrar. Stövletterna är ifr¨ån en butik som heter Sabo, aldrig sett den i Sverige men här finns det rätt många.

    /Hanna

Kommentera

