Höjden av korkade idéer – Tjockisbloggen.se

Ibland är jag ju mer än lovligt korkad, fast jag är rödhårig :-). Ikväll kan nog ligga på min topplista över korkade idéer. Pojkvännen kommer tillbaks imorgon och då vill man ju vara fin. Mina ben har inte sett skymten av hårborttagning sen förra veckan när han åkte, så tyckte det var dags. Ja, jag är lite halvlat med sånt där, därför jag har mitt rosa tortyrinstrument, epilatorn. Används inte jämt men till och från.

Plockade fram den, tyckte att jag kan lika gärna göra det ordentligt så det håller sig borta ett tag. Benen är vana vid det här laget, det gör lite ont, men inget man tänker på. Då fick jag den geniala tanken, (det är här någon borde påpekat hur dum jag var), att epilatorn rimligen borde fungera i armhålorna också. Ni inser nu va… Detta är en stor nackdel med att vara ensam hemma, vem ska säga åt en när man får så där sjukt dumma idéer?

För självplågare?

Jag kan dessutom tillägga att jag är enormt envis och inte ger mig. Så där står jag, inser att det här gör jäkligt ont, slutar jag, nej, såklart inte. Då står jag ju där med halvplockade armhålor och det ville jag inte heller. Så jag kör klart, dum som jag är. Om man ska se det positivt så gör det tack och lov mindre ont när man väl gjort det en gång. Benen gjorde ju också riktigt ont första gångerna. Men om jag kommer ge mig på mitt armhålehår med det rosa tortyrinstrumentet fler gånger är jag mycket osäker på.

Ligger på sängen och inser att det börjar dunka lite mindre nu och jag kan ha armarna närmare kroppen. Nu ska jag ta glögg, se en film och fundera över hur jag (inte) tänkte egentligen. Har jobbat så förtjänar en slå kväll i sängen efter den här pärsen.

/Hanna

12 thoughts on “Höjden av korkade idéer – Tjockisbloggen.se

  1. Tack Hanna för dina galna idéer. Det piggar upp när man känner sig lite hängig.

  2. Mamma: Tur jag kan roa dig med att jag får ont 😛

    Lotta: Då kan du tänka dig hur det kändes på riktigt… Eller nej föresten, gör inte det.

    /Hanna

  3. nej jag tror att jag klarar mig… har du fortfarande ont? *BLÅSER*
    Hoppas att du får en Trevlig 1a advent=)

  4. Lotta: Inte så farligt nu 🙂
    Ska göra mitt bästa, har hittat svensk glögg så ska klara mig 🙂

    /Hanna

  5. glögg har blivit ett måste på advent, vi har köpt en sort med hjortron.. riktigt god faktiskt=)

  6. Jag kör alltid med epilatorn i armhålorna, inga problem 🙂 Gjorde lite ont första gången, men om man fortsätter nån gång i veckan så vänjer man sej snart. På´t igen Hanna!

  7. Fröken Frodig: Lite ont, nu underdriver du väl ;-). Jag får se, vete sjutton om jag vågar 🙂

    /Hanna

  8. Pappas fru kör med den där jäkeln på överläppen också.. aj aj aj säger jag bara. Och jag vet vissa som kör den mellan benen också… :S

Kommentera

