Regn regn regn, vill ha snö – Tjockisbloggen.se

Usch vad jag är less på det här vädret nu, det bara regnar och regnar och regnar… Imorse var det äntligen liiite vitt på marken men den glädjen varade inte mer än en kvart för sen kom regnet igen.

Lagom roligt att plaska omkring med hunden och ännu roligare när vi kommer in för han avskyr nämligen att bli torkad med handduk… Nej han ska minsann torka sig själv, i sängkläderna och soffan och våra kläder, plus allt annat som han absolut inte ska torka sig i.

För att pigga upp mig själv så var jag en sväng på stan, skippade dock AF idag för klockan blev så mycket innan jag kom iväg. Hade med mig mina presentkort som jag fick i present och har faktiskt använt två av dem idag, ett på KappAhl och ett på Indiska. Är supernöjd med mina fynd så de kommer på bild här :

Den från KappAhl är egentligen en stickad tröja strl L från deras plusavdelning, men på mig blev den nog lång för att fungera som klänning/tunika. Den är dock för vid så jag måste sy in den lite i sidorna men annars var den jättefin och mysig tycker jag.

Den färgglada från Indiska är också stickad fast ganska tunn, storlek L. Ingen av dem är i såna där hemska kliande material, bara bomull här, så det är skönt för jag är superkänslig och klarar inte av minsta sticks eller kliande.

Sen investerade jag också i tre par trosor på Lindex, de hade ta 2 betala för 2 så jag köpte mina favoriter i hipstermodell. Köpte också en ny bok att börja läsa ikväll när jag dränker mig i badkaret med doftljuset och badskummet jag fick i present…

Och här har vi en dagens outfit som slut på inlägget :

Topp strl 40/42 från KappAhl
Kjol strl M från Indiska
Svarta stickade leggings strl 36-40 Pierre Robert

/ Sarah

2 thoughts on “Regn regn regn, vill ha snö – Tjockisbloggen.se

  1. Tackar 🙂
    Fast det är mer korrekt att säga ”ni har” eftersom vi är tre tjejer 🙂
    / Sarah

Kommentera

