För envis? – Tjockisbloggen.se

Har världens tråkigaste dag här. Jag ligger i sängen och ska tillbringa resten av dagen här. Min kropp mår inte alls bra just nu, hade stora problem med min astma hela dagen igår och på kvällen så låg jag och hade svårt att andas, var som att någon låg och tryckte på min bröstkorg. Hela jag var skakig och pojkvännen var oroad minst sagt. Mådde inte mycket bättre i morse, även om det är lättare att andas så var kroppen tung och det fanns ingen som helst energi i mig.

Jag tänkte såklart kliva upp och gå till jobbet ändå, men pojkvännen hade andra åsikter och nu så kan jag se att han hade rätt. Har knappt orkat ta mig ur sängen för att fixa nåt att äta, så lite energi har jag just nu. Pojkvännen sa åt vår chef att jag skulle komma sent (hade tänkt gå in senare till jobbet) men min chef skrev till mig att jag skulle stanna hemma och vila och att jag INTE skulle till jobbet idag. Hon vet om hur envis jag är, att jag inte alltid lyssnar på vad min kropp vill när det kommer till hur jag mår. Men det kändes en stund som en konspiration mot mig, särskilt när Kat också tyckte att jag minsann skulle vara hemma och vila.

Så här ligger jag nu och är uttråkad. Kollar klipp på YouTube, rullar tummarna, ska nog snart se nån film eller serie. Jag avskyr att ligga i sängen och inte ha nåt att göra. Ska orka mig upp och ta en dusch sen, men något mer ansträngande blir det inte idag. Antar att vi kommer ligga och kolla film ikväll, så att han vet att jag inte kliver upp och anstränger mig. På sätt och vis är det ändå skönt att någon verkligen bryr sig så mycket, det handlar ju om att han är oroad för mig, han ber mig ju inte ligga och vila för att jäklas. Utan för att han känner mig så väl att han vet att jag inte kommer göra det före jag kraschar ihop om ingen säger åt mig.

Ni får ingen outfit idag, ni vet själva hur man ser ut sådana här dagar. Linne, underkläder, håret åt alla håll och kanter och allmänt risig. Tro mig, det är inget ni vill se 🙂

/Hanna

2 thoughts on “För envis? – Tjockisbloggen.se

  1. Härligt att ha folk runt sig som verkligen bryr sig om ❤ hoppas att du nu mår bättre!

    Kramkram

Kommentera

