Tips från Make Up Store

Förra torsdagen var jag på Make Up Stores klubbkväll, alltid lika roligt för inte bara får man massa ny inspiration.. De bjuder på tilltugg, dryck, många skratt och helt enkelt en riktigt trevlig kväll 🙂

Många tror att vi tjänar på att göra ”reklam” för deras produkter men som vi sagt så många tidigare så tjänar vi ingenting på bloggen och dessutom så tipsar vi bara om produkter som vi själva gillar och tycker är bra 🙂

Pratade lite med Cecilia under klubbkvällen och fick lite nya tips, så här kommer lite info :

Det har bland annat kommit en ny primer som heter Face primer. Den ger mycket fukt utan att göra huden oljig och blank, den skyddar mot yttre påverkan och håller huden matt längre så man inte får de där blanka partierna som lätt uppstår under dagen.

Sen finns det även Quickfix som är en suverän produkt, den reducerar fina linjer samtidigt som den ger fukt under sminket. Döljer även porer och slätar ut hyn.

Som julklappstips till någon du tycker om kan jag verkligen tipsa om de eteriska oljorna som MUS säljer. De luktar helt underbart! Man sätter några droppar i en burner, värms upp med värmeljus och har en liten skål med vatten ovanför som man droppar ner doftoljan i. Finns i dofterna lemongrass (min favorit), eucalyptus, menthol. Kostar 125 kr och räcker väldigt länge.

Sen kommer ett litet tips från mig själv som jag upptäckte av en slump… Jag brukar köpa MUS spa soap lemongrass eftersom den är väldigt bra att använda som raktvål när man rakar benen och under armarna (slipper de röda prickarna eftersom den är antiseptisk).

Jag råkade lägga min tvål, fortfarande inslagen i plast, på en hög med kläder utan att tänka på det. Dagen efter när jag tog en tröja därifrån så luktade den helt underbart gott av lemongrass!

Så nu har jag alltid en tvål liggandes på golvet i garderoben just för att det luktar så gott och fräscht. Eftersom jag inte använder parfym mer än nån enstaka gång per år så är det perfekt att ha lite svag doft av lemongrass i kläderna för det luktar gott utan att störa mig som är allergisk mot dofter.

Mitt sista tips är att prata med personalen om just din hudtyp för vi har alla olika hudtyper och sällan just den vi tror. Och man kan få så mycket bättre hy om man får hjälp med att hitta rätt produkter, för mig gjorde det underverk att hitta rätt rengöring och fuktcreme.

/ Sarah

Kommentera

