Kvällsöppet i Luleå – Tjockisbloggen.se

Är på grymt dåligt humör idag, haft en riktigt jävlig morgon men det är bara att bita ihop och inse att oavsett vad man gör så är det fel och när det är så kan man ändå inte lösa nåt så lika bra att skita i det.

Igår var det kvällsöppet på stan och det skulle vara jippon och speciella erbjudanden i affärerna… Kan summera kvällen så här : Enda butiken jag såg som annonserade med erbjudande endast för kvällen var ena KappAhl-butiken som erbjöd 25% på valfritt plagg kl 18-21.

Lindex hade 30% rabatt på valfri vara fick jag veta när jag köpte ett par leggings men det var ingenting de skyltade med så det vart en trevlig överraskning i kassan. Men jag tror det var ett stort minus för butiken att de inte skyltade med det tyvärr.

Kvällens gigantiska minus går till de som ansvarade för musiken på gallerian Shopping, tror företaget hette eventa (var iaf det som stod på deras grejer). Redan ett tiotal meter före ingången hörde man musiken och det var hemskt att gå in genom dörrarna till gallerian, det dånade så fruktansvärt därinne att man fick ont i öronen på några sekunder. Okej visst är det roligt med julmusik, om det nu var det de spelade för jag stannade inte nog länge för att ta reda på det, men det där var faktiskt stor risk för hörselskador. Såg flera barnfamiljer vända i dörren för de ville väl inte riskera barnens hörsel.

I övrigt tyckte jag stämningen var ganska bra på stan fast det var trångt och mycket folk, inga sura miner eller folk som knuffades. Såg till och med många som stod och lyssnade på tjejerna som sjöng i Smedjan, tyvärr så hade jag lite bråttom själv men av det jag hörde var det väldigt bra 🙂

För min del så blev det bara ett par leggings inhandlade, behöver tjockare leggings nu när det börjar vara kallt… Idag hade vi minus elva grader när vi klev upp, då är det inte skönt att gå ut med hunden vill jag lova, å andra sidan så piggnar man till rätt ordentligt när man kommer ut *s*.

Den här dagen har väl inga direkta planer förutom att jag har några jobbiga samtal att ringa och en del viktiga papper att sortera. Upptäckte dessutom imorse att jag glömt betala elräkningen som skulle vart betald i förrgår *oops*. Så jag ska ringa dit strax och säga att betalningen är på väg eftersom jag gjorde den via internet imorse…

Brukar alltid ringa företaget det gäller om jag nån gång råkar vara sen med en betalning, dels så hatar jag att inte betala i tid och sen kostar det ju dem pengar att skicka ut påminnelser och så och då vet de ju också att nu är pengarna på väg in.

Här kommer gårdagens outfit, var så trött igårkväll när jag kom hem från stan så jag orkade inte sätta mig vid datorn och blogga… Istället landade vi i soffan och såg film och åt varma mackor 🙂

Kofta KappAhl 36/38. Långt linne KappAhl 40/42. Jeansleggings Lindex M. Skor Scorett strl 38.

/ Sarah

2 thoughts on “Kvällsöppet i Luleå – Tjockisbloggen.se

  1. Patetiskt att man måste redigera sina bilder för att se smal ut.
    varför driver du ens tjockisblogg om du inte kan stå för den du är??

    Har sett dig live på stan, och du… sådär ser du inte ut!

    Patetiskt

  2. Skalman – Tråkigt att du tycker så, men ännu tråkigare är det att du inte ens vågar stå för vem du är utan väljer att vara anonym. Jag är åtminstone fullständigt öppen med vem jag är och mina klädstorlekar.

    Kan bara säga att antingen har du inte sett mig utan någon annan eller så är du blind, för det där är exakt hur jag ser ut. Bortsett från att jag är suddig i kanterna förstås *s*.

    Jag redigerar mina bilder i photoshop för att färgerna med min kamera sällan blir riktigt bra och jag tar bort den grötiga bakgrunden genom att göra den suddig ja.

    Har aldrig hymlat med hur jag ser ut eller editerat mina foton för att se smalare ut, i så fall borde jag ju rimligtvis vilja se längre ut med tanke på att jag bara är 153 cm *s*.

    / Sarah

Kommentera

