Helgplaner – Tjockisbloggen.se

Veckans sista arbetsdag är avklarad, nu är det två dagar ledigt :-). Hade tänkt hinna skriva ett seriöst inlägg här ikväll också men internet har strulat och det dök upp en del här hemma så det kommer imorgon. Jobbet har varit som vanligt, fast mina kollegor klagar på att jag varit så tyst senaste veckan. Det borde väl vara en skön omväxling kan jag tycka :-). Men tydligen inte, lovar att bättra mig till nästa vecka.

Ligger i sängen och skriver, med en gigantisk pyjamasöverdel på mig, finns det något bekvämare. Jo, stora herrskjortor, men kan inte låna pojkvännens i det här fallet då de inte direkt skulle bli oversize på mig då han är rätt smal. Funderar på att köpa någon vit skjorta att ha här hemma för det är snyggare än mjukisbyxor men ändå bekvämt. Ska på stan imorgon så jag kan se vad jag hittar. Har en inplanerad julklappsrunda med Kat, eftersom lönen kom idag. Lär bli några timmar på stan letandes efter de perfekta julklapparna.

Känner att allt går rätt bra just nu, det finns inget att klaga på och livet känns skönt. Har bara en del saker att lära mig, men det kommer, det gäller det där med relationer. Alla människor fungerar inte på samma sätt och det börjar på något sätt äntligen sjunka in. Har bara lång startsträcka när det kommer till att tänka om, jag är en sådan som lätt fastnar i tankemönster när det kommer till mig själv. Behöver ibland hjälp att bryta dem, men jag tror jag börjar att förstå rätt bra nu. Det kan inte bli annat än bättre efter det :-).

Lovade ju bilder på mina second hand inköp, sen får ni dagens outfit också. Nu ska jag lägga undan datorn och läsa Eclipse, del tre av Twilight. Är fast i de böckerna, Twilight och New Moon är betydligt bättre än filmerna.

Stövletter, second hand, fodrade, superbekväma...

...och mycket udda :-)

...och mycket udda.

Oversize, supermysig "kappa", ska köpa ett par långa vantar att kunna ha till.

Dagens outfit, har haft den förut men det är en favorit.

/Hanna

2 thoughts on “Helgplaner – Tjockisbloggen.se

  1. Tror du att du får med dig ni nya ”kappa” och dina stövletter tillbaka till Tallin efter jul. Risken är stor att jag behåller dem, åtminsonde stövletterna för tror att de passar mina fötter också. Risk att kappan är för stor.

  2. Mamma: Jag kommer noga kolla att de ligger i min väska, när jag åker tillbaks 😛

    /Hanna

Kommentera

