Så trött, så trött, så trött – Tjockisbloggen.se

Blir korta rader och få ord från min del av världen ikväll… Är så fruktansvärt trött hela tiden, känns som att all luft gått ur mig. Som en punkterad ballong ungefär.

Är ingenting som hänt direkt utan jag är bara så trött, seg och ingen energi till nånting sen ett par dar tebax. Inget vidare sällskap för min älskling och vår pälskling, lättirriterad och vill mest sova och dega.

Dessutom fryser jag konstant, känns som att enda gången jag blir varm är när jag tar kokheta bad men det håller inte i sig längre än tills jag klivit upp och fått på mig kläderna… Då fryser jag igen. Kan ju inte ligga i blöt dygnet runt (tyvärr).

Imorrn är det jag som ska ner i förrådet och rota fram min bäddvarmare som vi införskaffade för många år sen, fattar inte varför jag inte tagit upp den än för jag brukar ha den varje vinter. Det är som en bäddmadrass med inbyggd värme, finns tre värmelägen och ni kan ju tro att jag kör på högsta konstant *s*.

Så himla skönt att slå på den en halvtimme innan man går och lägger sig, fast då kan man ge sig sjutton på att när man lyfter på täcket så ligger det en liten svart hårig hund där och gosar sig *s*.

Sängen ser väldigt lockande ut så nu avslutar jag med gårdagens och dagens outfit och sen ska jag soooova. Hemskt att säga det men jag sover i snitt tio-elva timmar per natt nu, jag som alltid klarat mig på 6-8 timmar förut och vart pigg som en lärka iaf.

/ Sarah

2 thoughts on “Så trött, så trött, så trött – Tjockisbloggen.se

  1. Hej,

    Du har ju gått ner rejält i vikt och det rätt snabbt, kanske läge att kolla HB värdet och dina järndepåer, acceptera dock inte att läkaren bara vill ta ett HB utan man kan ha normalt HB och låga/obefintliga järndepåer.

    Lågt HB och/eller järndepåer gör en trött och frusen!

    Trevlig första advent!

  2. Madde – Jo det är ju sant, lägg dessutom till att jag ofta har lidit av näringsbrist/vitaminbrist när de tagit prover förut.. Plus att jag äter en del mediciner nu. Men tycker man inte om läkare, vård och provtagning så slipper man ju gärna gå dit tyvärr.
    / Sarah

Kommentera

