Fynd och adoption – Tjockisbloggen.se

Äntligen tid att landa en stund framför datorn *puh*. Idag har jag faktiskt varit riktigt duktig och hållt igång, dels har jag varit till gymmet en snabbsväng och sen efter det en sväng på stan för att införskaffa sista julklappen som ska skickas ner till Småland.

Har satsat på riktigt billiga klappar som tar liten plats eftersom det ska skickas ner till familjen i Småland. För mig så är det viktigaste att lägga ner tid och tanke på att hitta bra klappar som passar mottagaren, inte att köpa dyra saker.

Lyckades fynda på KappAhl idag, på barnavdelningen av alla ställen *s*. Jag var dit för att reklamera ett par jeans som jag köpte för ca två månader sedan, hade inte hunnit använda dem många gånger innan sömmarna började ”lösas upp”, inte att de nöttes utan de släppte helt enkelt för att de var för klent sydda.

Så jag fick dels ett par nya likadana jeans och eftersom de var på rea så fick jag dessutom tillgodo över så det la jag på en stickad klänning och två linnen, från barnavdelningen som sagt… Inte direkt väntat kanske men som vi alltid säger, bry dig inte om vad storlekslappen säger utan gå efter hur kläder passar och känns 🙂

KappAhl 170 cl, 199 kr

KappAhl 170 cl, 99 kr

KappAhl 170 cl, 99 kr

När jag kom hem från stan så fick jag för mig att städa så jag gjorde en rejäl upprensning i klädkammaren där det samlats ganska mycket grejer på golvet som vi inte haft plats för nån annanstans…

Så när jag är klar med inlägget ska jag bära ner en del grejer till förrådet och sen dammsuga, väntar på att älskling ska komma efter jobbet så vi kan fixa lite middag för jag är riktigt hungrig för en gångs skull.

Har idéer till ett blogginlägg som ligger och gror i mitt huvud så jag ska försöka att få ner det i text under kvällen eller morgondagen innan det susar iväg igen… Ska avsluta med dagens outfit innan jag ger mig i kast med städningen igen 🙂

Någon som vill adoptera en tröja från H&M?

Tröjan som jag har på mig fick sin sista chans att bli kompis med mig idag men den lyckades inte, så om det finns någon som vill adoptera den så gärna… Jag kan bara inte med den där kragen! Antingen så snor den sig runt min hals så det känns som att jag kvävs eller så far den omkring överallt och irriterar mig *suck*.

Förtydligande ang tröjan : JA jag skänker bort den mot fraktkostnad 🙂
Den är storlek L fast färgen är lite ljusare än bilden visar. Den kommer ändå inte överens med mig så den kan lika få gärna glädja någon annan.

/ Sarah

2 thoughts on “Fynd och adoption – Tjockisbloggen.se

  1. charlotte – Tyvärr så hamnar det kring 60-70 kr eftersom den är så stor och tung.. Nackdelen med tjocktröjor även om de är fina 🙂
    / Sarah

Kommentera

