Grubbleri, snaveri och shopperi – Tjockisbloggen.se

Blir ett riktigt sent inlägg från mig ikväll, har pysslat med annat hela dagen och faktiskt knappt suttit vid datorn förrän nu ikväll…

Jag försöker att dra ner lite på min tid framför burken dels på grund av att jag får så ont i ryggen om jag sitter för mycket men också för att jag har viktigare saker att göra. Saker som ofta blir ogjorda just för att jag har en förmåga att fastna här…

Brukar ni få den där känslan när man blir nästan kallsvettig och börjar ångra ett beslut man tagit? När man tänker ”oh no vad har jag gjort”? Det händer tyvärr att jag får den känslan ganska ofta, om det sen är ett tecken på att jag tar för många dåliga beslut eller om jag är för nervös över de, faktiskt, bra beslut jag tar… Det vet jag inte, än iaf *s*.

Jag vet att jag fick den känslan ett par timmar efter min första tatuering, och efter den andra, tredje, fjärde osv… Men nu är jag så rutinerad så jag reflekterar inte ens över det längre, dessutom är det ingen idé att ångra tatts eftersom de ändå inte går att ta bort *s*. Jaja jag vet att det går, men varför skulle man vilja 🙂

Det jobbiga är att jag är en sån person som grubblar över miiinsta lilla pyttelilla sak och det är då den där känslan kommer… Oh no hur gjorde jag nu? Borde jag ha gjort annorlunda? Oj oj blev det fel nu? Åh men nej hur ska detta gå?

Som idag till exempel när jag var på Coop och handlade innan jag skulle ta bussen till stan, funderade i kassan på om jag skulle avrunda beloppet till en hundralapp för att få ut lite kontanter att ha i plånboken. Men jag brukar aldrig ha det och tycker inte om att ha ”lösa pengar” på mig så jag struntade i det…

På busshållplatsen var det typiskt nog en jättetrevlig ung kille som hade glömt busskortet och frågade om jag kunde låna honom tio kronor till bussen. Men eftersom jag aldrig har kontanter på mig så kunde jag ju inte hur gärna jag än hade velat hjälpa honom…

Så då går jag sen och grubblar på varför tog jag inte ut pengar, tänk om jag hade tagit ut pengar osv. Sen i stan när jag hade gjort mina ärenden, bland annat hämtat ut min medicin på Apoteket och glatts åt att högkostnadsskyddet gäller ”ända” till och med nästa helg vilket betydde att jag fick ut två månaders medicin för 0 kr istället för typ 2000 kr 🙂

Ja hur som helst så snavade jag in på Lindex, ja bokstavligen snavade för jag lyckades trilla över en annan persons oknutna skosnöre, någon närmare förklaring behövs nog inte tror jag *s*.

Iaf så tänkte jag bara fördriva lite tid tills min buss hem gick när jag fick syn på en så himla snygg jacka i ett hörn, på ett bortglömt reaställ i ögonvrån… Ensam röd jacka bland gamla mörka reakläder ratade av alla *s*.

Inte kunde jag ju låta den stackaren hänga kvar där och gråta i sin ensamhet? Men sen kom ju den där tanken… Behöver jag egentligen en jacka? En röd jacka? En väldigt snygg och fin röd jacka? En jääättebillig, snygg, röd och fiiin röd jacka? Njaaaoooeee?

Jo jag behöver den och den vill följa med mig hem bestämde jag, för en röd yllejacka som hänger ensam och skriker allt vad den kan ”adoptera mig”, till det ynkliga priset av 49:- kan man ju inte bara motstå 🙂


Röd ulljacka från Lindex strl 44

Och jag tänkte att jag skulle slänga in min dagens outfit också, har haft på mig den ursöta och sköna klänningen från KappAhls barnavdelning. Att jag som är ungefär storlek 40/42 upptill och 42/44 nedtill handlar kläder på barnavdelningen hör inte till vanligheterna, men som vi alltid säger ”se inte på storleken utan passformen och känslan” 🙂

Dessutom så bjuder jag er på min hemmaoutfit också, hemma är det alltid myskläder som gäller för att det dels är skönare att hasa omkring i och sen vill jag inte få massor med hundhår på mina ”finare stadskläder” *s*.


Klänning strl 170 cl KappAhl
Leggings strl 36/40 Pierre Robert
Knästrumpor (vet ej)


Tish från Cubus strl L
Leggings strl 36/40 Pierre Robert
Fluffiga benvärmare H&M
Fluffiga (zebrarandiga) sockar Lindex

/ Sarah

Kommentera

