En hund? En gris? Hundar = mat? – Tjockisbloggen.se

Ibland är det bara så härligt att vara fullt normal tillsammans med sina vänner… Eller det vi anser är normalt iaf *s*. Följande samtal utspelade sig på msn igår mellan mig och Hanna…

Sarah :
Pratade just med syster, ska skicka en låda med julklappar dit ner så skulle bara kolla att det gick bra med Schenker för dem. De hade slaktat grisar imorse så de hade blodbad i köket, blää inte avundsjuk 🙂

Hanna :
eeeew

Sarah :
exakt

Sarah :
och hur kan man äta sina egna husdjur? buuuäää
inte för att de har grisarna som husdjur men ändå *s*. tyckte de var så söööta och lika Igor ju 🙂

Hanna :
haha

Sarah :
inte skulle jag vilja tugga på Pigge ju och det är ju typ nästan samma sak typ liksom asså

Hanna :
igor är en hund, inte en gris, grisar är mat

Hanna :
hundar är inte mat

Sarah :
falsk förpackning… luktar som en gris, ser ut som en gris, låter som en gris? han är en griiiis

Sarah :
och husse brukar kalla han för lilla julskinkan

Hanna :
fyyyyyyyyyy vad eeeeelaaaaakt

Sarah :
håller med, lilla stämmer ju inte alls.. stoora sjulskinkan ska det vara  😀

Hanna :
ASG

Och för att övergå till mer seriösa saker haha, har fått minst två bra nyheter idag på morgonen… Finns det något roligare än att vakna av att telefonen ringer och man får positiva nyheter? Speciellt såna som handlar om ekonomi 🙂

Var skönt att få klara besked så här innan jul så slipper man fundera över det längre. Dessutom så har min handläggare på AF äntligen ringt upp mig, tog ju bara en månad…

Det roliga är att de har skickat brev till mig flera gånger, sa min handläggare, men de kommer bara tillbaks för att jag har ny adress och ingen eftersändning…

Hmm låt mig tänka, vi flyttade i maj och jag har meddelat min nya adress till AF flera gånger men de ringer inte förrän i december och säger att breven kommer tillbaks?

Nåja jag fick iaf tid där imorrn kl 10 så får vi väl se vad som händer nu, som jag förstod det så har hon beviljat mig aktivitetsstöd i ett år till eftersom mitt förra beslut gick ut för en vecka sedan. Så det var ju härliga nyheter iaf 🙂

Den här dagen har inte mycket spännande att bjuda på, ska julstäda lite här hemma och få upp en till adventsljusstake nu när jag äntligen har lyckats rota fram den från sitt gömställe i förrådet.

På eftermiddan ska jag ta en fika och en shoppingrunda med Jaana så kanske kommer jag ihåg kameran och kan bjuda på lite spex ikväll om ni har tur 🙂

/ Sarah som ska återgå till stök och städ

Kommentera

