Underbara vänner – Tjockisbloggen.se

Kan man verkligen ha sån tur att man har två så fina kompisar som jag har? Jag har haft mycket kompisar och umgåtts med mycket olika typer av människor men jag måste säga att jag har aldrig kommit så bra överens med och funkat så bra tillsammans med folk som jag gör med Hanna och Jaana.

Jag och Hanna pratar dagligen och fast vi inte setts sedan i februari så har vi precis lika bra kontakt som innan hon emigrerade, fast vi pratar inte en timme om dan i telefon längre av förståeliga skäl *s*.

Eftermiddan och kvällen har tillbringats med Jaana på stan, virrigare och roligare människa får man leta länge efter vill jag lova… Hon är så söt när vi går in på en av de tre gallerior som finns och utbrister ”Ååh en ny butik, vad är det här??” om samma KappAhl som legat där de senaste åren och därmed också alla gånger vi vart på stan 😉

Men jag är inte så mycket bättre för jag kan också vara virrig och glömsk, hoppas bara att jag är lika gullig när jag är det *s*.

Något jag verkligen älskar är att hjälpa andra att shoppa *s*, det är så himla kul att hjälpa dem att leta efter just ”det där” och tydligen så är jag ganska bra på det också… Varenda gång Jaana varit ute efter något så är det jag som lyckats hitta det åt henne 🙂

Idag var Jaana lite putt för det fanns inga röda klänningar som passade eller dög att ha till julafton… Men skam den som ger sig, jag lyckades få henne att prova några st och se vem som glatt skuttade hem med en ny röd klänning att ha på julafton 😉

Nackdelen med Jaana är att hon är inte sen att övertala mig (vääldigt svårt.. eeh nää) att jag bara måste ha den där ursöta randiga tunikan som jag provade *s*. Att vi sen älskar randigt bägge två gör ju inte saken bättre haha.

Nä jag måste bara säga att jag har underbara vänner, stora kramar på er! Nu ska jag ta och fixa sen middag åt mig och David *hungrig*.

Jacka strl 44 Lindex

Topp KappAhl Kids 170 cl, jeans KappAhl strl 42

Köpt idag, tunika från Lindex Kids 170 cl, 90 kr

/ Sarah

3 thoughts on “Underbara vänner – Tjockisbloggen.se

  1. Hej på dig,
    jag har följt er blogg en tid och tycker att ni är helt underbara.
    Sen särskilt när det gäller dig; du är alltid vacker oavsett storlek men woow vilken timglasform du har fått nu. Det syns lite i extra i vissa kläder och jag kan bara inte låta bli att påpeka det=)

    Till er alla tre på tjockisbloggen; er blogg och ni som människor är inspirerande. Jag önskar att jag får mer motivation till att skriva mer i i min egen blogg och så många av era inlägg är så klockrena, det stämmer så väl och jag känner igen mig så väl.

    Så fortsätt vara de ni är och fortsätt med er finfina blogg!

    //
    Zsannah

  2. Zsannah – Du underbara underbara människa, hur visste du att det var precis det här jag behövde just idag?! Sitter här med ett stort fånigt leende och tårar i ögonen och är jätteglad *s*. Allt har känts pest och helvete sen igår eftermiddag/kväll men du lyckades förgylla min dag med dina fina ord!

    Stor kram på dig, Sarah

  3. Åhhhh….söta fina du….du är min idol och förebild i mörkret.
    By the way…snygg som alltid! ❤

Kommentera

