Hanna (inte längre) svanslös – Tjockisbloggen.se

Ursäkta min brist på skrivande igår, var en mycket upptagen kvinna direkt jag kom hem från jobbet. I was on a mission. Ska nämligen ta några roliga foton på jobbet idag och en viktig del till mitt foto saknades. En svans!

Vi tar foton av alla på jobbet (bara för vi hade lust), som olika karaktärer som passar våra personlighter. De flesta bilder är redan klara. Kan säga att det kommer vara en vansinnig blandning, älva, cyborg, terrorist, modell för att nämna några. Eftersom jag är söt, fluffig och har kortast kjolar på kontoret så är min karaktär en modifierad playboybunny (dvs, en bunny med kläder på). Rätt klockrent. Mina öron hade jag redan hittat, men det går ju inte att vara en bra kanin utan en svans.

Så beredd med ett gigantiskt garnnystan, kartong och en massa tålamod skred jag till verket. Dags att tillverka svans, sån där fluffboll som varenda dagisbarn i Sverige gjort x antal gånger. Men jag glömmer alltid hur lång tid det tar. Jag satt i 3,5 timmar och snurrade varv på varv kring mina kartongcirklar. Att det tog sån tid beror delvis på att jag ville ha en stor och kompakt svans.

Min är så klart vit. Vill du göra en egen svans, klicka på bilden för instruktioner.

Trodde aldrig jag skulle bli klar. Men nu har jag en vit fluffig kaninsvans. Hur jag orkade har jag ingen aning om, det gick ett helt garnnystan. 106 meter garn! Ska aldrig ge mig på svanstillverkning mer i hela mitt liv.

Var rätt slut som arstist sedan så låg och surfade några minuter, tog en dusch sen somnade jag gott. Nu gäller jobb hela dagen, och såklart fotograferingen. Ha en bra lördag!

/Hanna

Kommentera

