Julklappshysteri

Julen har börjat sitt intåg. Med julen kommer ett köphysteri som jag i år bestämt att jag med största möjliga medel ska undvika.  Med det aktuella miljömötet i Köpenhamn kommer mitt nya nyårslöfte vara att endast köpa saker och kläder jag faktiskt behöver. Second hand är underbart och det jag inte använder ska jag sälja vidare. Vidare ska jag försöka köpa mer hållbara kläder.  Slitstarka material och ekologiska produkter. Vi köper så otroligt mkt saker som hamnar dammande på en hylla och speciellt på julen som ska handla om familj, kärlek och omvårdnad över varandra så handlar det alldeles för mkt om prylar och vad man vill ha och ska ge. Varför inte ge varandra gåvor som ger tillbaka till någon annan i år.

På världsnaturfonden kan  man ge bort ett fadderskap eller ett medlemskap.

http://www.wwf.se/insamlingsportal/show.php?id=1267792

Rädda Sveriges gammelskog och köp ett träd till någon i Julklapp 🙂

http://www.ettklickforskogen.se/

Räddabarnen

http://www.rb.se/Pages/default.aspx

Jag är alldeles pirrig inför julfirandet med pojkvännens familj, hur är dom och kommer de tycka om mig, vad ska jag ha på mig och hur ska jag klara av att tala finska hela helgen. Var på stan med Sarah och vi plockade fram en jättesöt outfit som jag köpte.

Kläderna är från kappahl och jag blev mkt nöjd med den. Tyvärr blev jag tvungen att lämna tillbaka klänningen under söndagen. Den glittrade ner hela lägenheten och allt i dess väg. Vågade inte lita på att detta skulle sluta efter tvätten så jag bestämde mig för att leta vidare. Så jakten på den röda klänningen fortsätter. Koftan har jag beslutat för att behålla. Den är såå fin, och en röd klänning är absolut nödvändig 🙂

/ Jaana

2 thoughts on “Julklappshysteri

Kommentera

