Kyla och middag – Tjockisbloggen.se

Nu är jag äntligen hemma efter en lång dag. Först jobb, som vanligt kö på måndagar och såklart fick loggsystemet för sig att bråka mitt i allt köande också. Så loggning fick man göra sen, har några som jag tänkte logga in i morgon i systemet också. Känner mig som världens slöaste människa idag men det var mer praktiskt så. Pojkvännen kom 10 minuter före mig till jobbet, fast vi gick samtidigt. Detta då jag bara såg den vita fluffiga snön, jag missade all is som lagt sig. Kan jag be att få påpeka att stilettklackar och is inte tycker om varandra! Ställde mig och väntade på bussen istället (notera, i gång har jag ungefär 10 minuter till jobbet, om ens det). Imorgon tar jag kängor, längtar efter mina ordentliga vinterstövlar med gummisulor som ska få följa med mig från Sverige.

Direkt efter jobbet till middag i gamla stan, skulle träffa Mikaela på en relativt ny restaurang, Chicago 1933. Helt ok ställe, inte direkt superbilligt, för det finns riktigt billiga ställen i stan, men jag skulle inte kalla det dyrt direkt. Jag fick en rejäl hemgjord burgare (200g kött), ett glas vin och supergod crème brûlée med hallonsås för 265 eek. Ok pris för en middag enligt mig. Satt och snackade i två timmar och hade en bra kväll helt enkelt. Är riktigt kallt ute så jag tog faktiskt en taxi hem för jag ville inte gå i kylan. Imorgon blir det varmare kläder, det är säkert.

Kan som avslut be att få påpeka att tvål inte smakar det minsta gott hur fruktigt den än luktar. Ställde mig i duschen när jag kom hem och pojkvännen bestämde sig för att skrämma mig när jag stod och tvättade ansiktet, fick tvål i munnen när jag skrek till. Tvi vale. Prova inte det, det är mitt råd. Nu ska jag strax lägga mig, jobb imorgon och klockan är över midnatt.

Luktar gott, smakar illa. Men riktigt bra produkter.

/Hanna

Kommentera

