Jag vill ha sol och värme, inte 19 grader kallt! Tjockisbloggen.se

Igår så tänkte jag sätta mig flera gånger för att blogga men sen kom det annat emellan hela tiden så det blev aldrig av… Å andra sidan så skriver jag så gott som dagligen och är nog den som skriver flitigast av oss tre så jag behöver nog inte ha dåligt samvete anser jag 🙂

Gårdagen innehöll både en del jobbigheter och en del trevligheter, det förstnämnda stökade jag bort så fort jag kunde och tog sen itu med det sistnämnda vilket var mycket roligare…

Tog bussen ut till Sunderby sjukhus och hälsade på min moster som jag inte träffat sen i höstas, bytte lite julklappar och satt och surrade ett tag. Jag är inte så förtjust i sjukhus så även om det är roligt att träffa sin släkt så är det ganska skönt att komma ut därifrån igen.

Efter det så var jag en sväng på stan och spanade runt, är verkligen i behov av varma kläder i rätt storlek eftersom det som passade förra vintern är tre gånger för stort nu… Men täckbyxor är det ju bara att glömma har jag insett för länge sen, jag är en halvmeter för kort för såna *s*.

Så idag ska jag på stan med Jaana på eftermiddan, hon ska jaga klänning och jag ska jaga varm tröja och ett par vindbyxor, gärna med lite foder i… Så vi får väl se vad som kan tänkas följa med hem.

Precis nu när jag sitter och skriver och skulle visa er vad jag beställde på Nelly.se igår så plingar det på dörren och vad kommer väl där?? Jo en snäll brevbärare med ett fiiint paket från Nelly!! Snacka om express, jag beställde igår på dagen och det kom nu, dessutom fick jag det både fraktfritt och rabatt på 50 kr 😀

Detta är vad jag beställde :

Dessutom så fick man första säsongen av The Hills, 3 dvd, på köpet men den var man tvungen att beställa via Cdon.com med en speciell kod. Och eftersom vi hade fri frakt på Cdon.com också så blev det ganska billigt, plus att det dök upp ett specialerbjudande när man beställde något annat… Så då fick man köpa första säsongen av någon annan serie för 99 kr, så vi valde Dark Angel 6 dvd-box.

Men tyvärr så kommer allt få åka tillbaks till Nelly igen då det var alldeles för stort, beställde alla tre plagg i strl L. Eventuellt så kanske den stickade randiga får stanna, har fotat den på och fast den är väldigt oversize så tycker jag ändå den var mysig på något vis… Ska fundera lite på den men de två andra ska iaf tillbaks tyvärr. Och efter lite mer funderande så får den också åka tillbaks tyvärr…

Vet inte vad det är men de senaste nätterna har jag verkligen inte kunnat sova, ligger och snurrar fram till 5-6 på morgonen innan jag till slut somnar och sover fram till 9-10 *gäsp*.

Imorse var det dock lagom roligt att gå upp, David for till jobbet strax före 6 och eftersom jag var vaken så gick jag upp och gav honom en puss och kollade hur kallt det var ute… Kan lova att jag snabbt for ner igen under täcket och funderade på att stanna där resten av dagen!

Därav mitt högst aktuella projekt för dagen, nämligen att hitta varma kläder! Ser ut som en mumie nu när när jag går ut med hunden för jag bylsar på mig i stort sett alla kläder jag äger *s*. Tyvärr så har det inte blivit varmare heller vilket jag hoppades på, utan sist jag kollade så låg det på trevliga -18,9 grader.

Här kommer iaf gårdagens outfit, med tanke på hur påbylsad jag var då och ser ut som en stoppad korv när det ”bara” var minus elva ute så kan ni tänka er hur jag kommer se ut senare idag *s*.

/ Sarah

Kommentera

