Senast shoppat – Tjockisbloggen.se

Idag har jag varit på språng hela dagen och egentligen så har jag inte tid att sitta här nu heller… Men jag tyckte jag förtjänade en paus i mitt grejande 🙂

Har fått en massa nyttigt gjort idag kan jag skryta med, har städat och grejat lite grann och sen har jag vart på stan och shoppat. Måste bara inflika att jag tycker det är skrämmande när man står bakom folk i kö och råkar höra dem berätta för sin väninna att de har skaffat ett kreditkort med tiotusen kr i kredit bara för att kunna köpa julklappar!

Visst att jag gillar att shoppa, men jag skulle aldrig någonsin köpa något som jag inte kan betala kontant utan att behöva svälta eller strunta i att betala räkningar. Jag vill inte ens veta hur vanligt det är att folk skuldsätter sig upp över öronen i jultider… Kan säga att de julklappar vi ger bort i år har kostat max nån hundralapp tillsammans och då har jag en ganska stor släkt och många som vi vill ge till.

Visst har jag gjort av med en del pengar på stan idag, men den här gången kan jag ärligt säga att jag har inte köpt en enda ”onödig” sak utan allt som fick följa med mig hem är sådant som jag verkligen behöver. Och som jag dessutom har sparat pengar för att kunna köpa och jag kan säga att det finns inte härligare känsla att hitta just precis det man söker efter och veta att det här har man sparat ihop till.

Å andra sidan var det inte speciellt mycket pengar ändå om man tänker på vad jag fick för pengarna… Och vad det hade kunnat kosta om man som en del andra människor bara var tvungen att handla i de dyraste butikerna och det måste vara märkeskläder.

Det jag har köpt är iaf ett par täckbyxor på Team Sportia för 399 kr strl 40. En stickad tröja med hög krage från KappAhl herr strl S, den kostade 499 kr men jag hade tillgodokvitto på 399 kr så 100 kr för den. Fyra par strumpor från KappAhls barnavdelning strl 34/36 för 79.50 kr. Tre par trosor för 119 kr strl M från Lindex.

Slänger in bilderna här nedan inkl gårdagens och dagens outfit, sen ska jag gå och städa lite mer och börja med maten för snart kommer älskling från jobbet 🙂

Igår : Linne strl S Lindex, jeans strl 42 KappAhl (hade kofta också men den glömde jag fota)

Idag : Randig farfarströja KappAhl herr M, jeans KappAhl strl 42

Shoppat idag, tröja och täckbyxor

Tröjan ovan som jag köpte idag, strl S herr KappAhl (min är dock mörkblå och vit)

Strumpor fr KappAhl 34/36, trosor fr Lindex 40/42

Täckbyxor Dobsom strl 40 inköpta på Team Sportia

Jag är osminkad på dagens bilder och därför ser man mina fula skrubbsår som jag fick i ansiktet när jag ramlade förra helgen och inte hann ta emot mig med händerna… Skrapade ansiktet, repade glasögonen, blödde rejält näsblod och har fortfarande ett riktigt blåslaget högerknä suck.

/ Sarah

5 thoughts on “Senast shoppat – Tjockisbloggen.se

  1. Din stackare,inte kul att ramla. Håller med dig att det är helt sjukt, att skuldsätta sig för att köpa julklappar.Jag vill också ha pengarna,när jag köper ngt.Jag köper inga julklappar,vi vuxna ger inga. Du är alltid så fin på bilderna.Kram Soffi! Gillar att läsa eran blogg,ni är så goa tjejer.

  2. Jag köpte täckisar på ICA Maxi för 299, bra pris de!! Och de duger ju helt klart för mig 🙂 Men kan tala om att de är långa i benen på mig också, och ändå räknas jag väl till ”medellängd” i det här landet 😛

  3. ”Visst att jag gillar att shoppa, men jag skulle aldrig någonsin köpa något som jag inte kan betala kontant utan att behöva svälta eller strunta i att betala räkningar. Jag vill inte ens veta hur vanligt det är att folk skuldsätter sig upp över öronen i jultider… Kan säga att de julklappar vi ger bort i år har kostat max nån hundralapp tillsammans och då har jag en ganska stor släkt och många som vi vill ge till.

    Visst har jag gjort av med en del pengar på stan idag, men den här gången kan jag ärligt säga att jag har inte köpt en enda ”onödig” sak utan allt som fick följa med mig hem är sådant som jag verkligen behöver. Och som jag dessutom har sparat pengar för att kunna köpa och jag kan säga att det finns inte härligare känsla att hitta just precis det man söker efter och veta att det här har man sparat ihop till.

    Här ser man en som försvarar sina inköp och samtidigt fördomer andras.

  4. Kittyzen – Tråkigt att du tar det på det sättet. Jag fördömer inte andras shopping, men jag tycker det är sjukt att man i dagens samhälle ska ha sån press på sig att handla (och dyrt) att man måste ta krediter och lån för att ha råd att köpa presenter. Jag skulle aldrig någonsin göra det och det står jag för.

    Och nej jag försvarar inte min shopping, däremot så vet jag att jag shoppar ofta och mycket, men billigt och som många ofta missar så säljer jag minst lika mkt som jag inhandlar. Så för mig är det väldigt roligt att för en gångs skull kunna köpa något som är lite dyrare (ja för mig så är 400 kr för ett par byxor en halv förmögenhet *s*) så jag var glad över det 🙂

    / Sarah, God Jul förresten!

Kommentera

