Julledig – Tjockisbloggen.se

Är flera dagar sen jag skrev, har varit så tankspridd så det har helt enkelt försvunnit ur huvudet på mig. Skärpning jag! Nå, nu är jag julledig så det kommer finnas mer att skriva om.

Hade mitt sista jobbpass i Fredags och nästa pass först 29 dec. Har tillbringat gårdagen på stan med att fixa småsaker som behövde ordnas, och letade även vinterjacka år mig själv. Det sista gick inget vidare. De jackor jag har är gjorda för norrlänsk vinter, inte Tallinnvinter, dessutom är den jag har här sådär 2 storlekar för stor. Det är betydligt fuktigare luft här så den tar sig in och kyler ner. Skulle behöva en jacka med nåt liknande goretex på ytan, men vägrar betala så mycket för en jacka som de kostar. Så provade ett antal igår men ingen satt riktigt bra. Kommer fortsätta leta om ingen av de hemma i Sverige sitter bra.

Men nu är hur som helst är alla julklappar nu klara, det enda jag har att göra idag är några småsaker (ska köpa med godis till syrran bland annat), möta Nadja och byta julklappar, tyvärr kunde inte Kat komma med hon får den från mig av Nadja. Sen ska jag till Mikaela (som ska flytta till Sverige igen), och hämta en styck dammsugare som jag ska köpa av henne. Väl hemma igen så är det bara att packa klart.

Gäller att lägga sig i tid ikväll, måste upp kl 5 imorgon. Ska beställa taxi som hämtar mig kl 6, till flygplatsen. Planet avgår 7.55 härifrån Tallinn, landar i Stockholm 7.55, jag älskar tidsskillnad :-). Har 4 timmar att fördriva på Arlanda, hej Starbucks är allt jag säger. Hittar säkert nåt att göra. Planet går till Kiruna och jag är framme strax efter 13. Då får jag krama om familjen igen för första gången sen i somras.

Men idag har jag som sagt fullt upp, och så blir det såklart massa kramar med pojkvännen. Vi hinner bara ses 2 dagar när jag kommer tillbaks, sen drar han till Sverige och är borta flera dagar. Nu ska jag hoppa in i duschen, kram på er alla. Om jag inte bloggar mer ikväll så skriver jag från Arlanda imorgon.

/Hanna

2 thoughts on “Julledig – Tjockisbloggen.se

  1. hoppas du slipper drabbas av det ”snökaos” som härjar här i sthlm,k 4timmars väntan är nog. Välkommen hem till Sverigen igen då! 🙂

  2. Annica: Hinner uppleva 8 dagar Sverige, åker tillbaks till Tallin igen den 28de som sagt. Kommer kännas skumt att första allt folk säger och alla reklamskyltar.

    /Hanna

Kommentera

