Julklappar – Tjockisbloggen.se

Idag har jag åter igen haft fullt upp hela dagen… Men det har bara varit roligt, har sovit riktigt bra i helgen så jag känner mig glad och pigg.

Fast jag får erkänna att jag är både lat och osocial ikväll haha. Ligger på soffan och ser film med gubben samtidigt som jag skriver blogginlägg på iPhonen 🙂

Har varit på stan och vandrat runt idag, köpte en jättefin blus/kofta som jag tänkte ha på annandag jul… Har den sen tidigare i svart/vitt men köpte den i rött/vitt idag för den är så jäkla snygg och skön 🙂

Måste verkligen ge lite cred till personalen på Lindex i Smedjan, KappAhl i Smedjan och Shopping samt de som jobbar på Coop Forum Örnäset – de som jobbat idag ska ha en ros för att de trots sjukt mycket folk och långa köer ändå haft ett leende på läpparna och varit glada och trevliga.

Sånt tycker jag gör väldigt mycket för mig som kund, butiker med personal som är otrevliga, sura eller helt enkelt ointresserade av att erbjuda bra service får sällan fler besök av mig.

I övrigt så har vi städat en del här hemma idag, har tapetrullar lite överallt eftersom vi ska tapetsera om efter helgerna… Får dessutom besök av kvartersvärden imorrn samt en firma som ska sätta upp säkerhetskedja på vår dörr bland annat pga problemen med grannen. Och då vill man ju ha snyggt och fint 🙂

Imorrn ska jag och älskling på stan en sväng och sen ska jag ta en fika med Jaana och byta julklappar. Ska sätta mig ikväll och slå in ett par st, det tar sån tid bara eftersom jag lägger ner enormt mycket tid på att göra snygga och dekorerade paket 🙂

Här kommer lite foton från ett väldigt snödränkt Luleå, taget med iPhonen så inte världens bästa kvalitet tyvärr.

Slänger även in en bild som jag tog när vi lagade riktigt god mat i lördags, tyvärr så glömde jag fota när maten var klar men det var så otroligt gott att det är ett av mina nya favorit-recept…

Här finns receptet som vi gjorde efter, vi gjorde dock utan skaldjur eftersom jag inte tål det och sen bytte vi ut pumpa mot zucchini. Jag har nu fyra olika kokböcker i min telefon och har nog aldrig testat så mkt nya recept nånsin förut *s*.

Nä nu närmar sig klockan 23 och jag har fortfarande inte börjat med julklapparna… Dessutom måste vi kliva upp tidigt imorrn eftersom de kommer och ska fixa vår ytterdörr med säkerhetskedja och sätta igen brevinkastet på något vis *gäsp*.

/ Sarah

Kommentera

