Packar och känner mig glad över en paus- tjockisbloggen.se

Jag är i desperat behov av semester och arbetar sista dagen imorgon innan jag tar tre veckor ledigt. Problemet med att älska sitt jobb är att man jobbar för mkt och man är för engagerad.  Jag har varit himla ledsen den här veckan över Gällivare Hunden som de allra flesta säkerligen inte har missat.

http://www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?articleid=5188686

Vi är en grymt engagerad kår och även om det råder brist på resurser över hela landet och det har varit en enormt tuff övergång från kommunalt till länsstyrelse så har man trivts bra på jobbet.  Nog tär det både på pojkvän och vänner när man i sista sekunden måste fara till jokkmokk på en fredag eftermiddag och nog tär det på en själv ibland när man åker ut i tid o otid på något man tyckte lät som ett akutläge för att uppdagas som en överdriven situation eller helt enkelt en grannfejd som gått ur styr. Men de där tillfällena då man får känna att man gör nytta, att man gör en skillnad. De djur man kan avsluta ett lidande för och hjälpa.  De stunderna kompenserar för allt. 🙂

Just den här hunden fick jag aldrig möjlighet att hjälpa, inte heller någon av mina kollegor. Av den enkla anledning att anmälan aldrig hamnade rätt. Kommunen tog inte upp anmälan, de hänvisade vidare och polisen hade inte resurser. Länsstyrelsen fick aldrig någon information förrens efter hunden avlivats. Nu driver vi istället en åtalsanmälan och om den leder till en fällande dom kan vi pröva för ett djurförbud.

Informera, informera, informera. Man får anmäla anonymt, anmäl till rätt myndighet! Djurskyddet ligger på länsstyrelsen numera och tveka inte att ringa! Sprid informationen och se till att ännu en hund inte hamnar mellan stolarna.

Nu något mer gladare och juligare 🙂

Äntligen  har jag hittat rätt klänning att ha på julafton 🙂 och tack till tipset jag fick att leta på Lindex, varit där o letat tidigare men inte tyckt om något jag hittat. Men denna klänning föll jag för i kombination med den fina koftan från Kappahl så känner jag mig röd och julfin.

Imorgon ser jag fram emot min julkram och att byta julklapp med Sarah 🙂

/ Jaana

One thought on “Packar och känner mig glad över en paus- tjockisbloggen.se

  1. Tänk vad den stackars hunden ska ha lidit,fruktansvärt att se den. Jag gråter inombords. Soffi!

Kommentera

