Hej Sverige! – Tjockisbloggen.se

Landade redan igår men har varit så trött så jag inte orkat skriva innan nu. Skulle uppdatera i Stockholm men insåg att jag är bortskämd med gratis WiFi i Tallinn, för det på Arlanda kostade ju om jag ville använda det. Tillbringade stor del av mina timmar på flygplatsen att leta efter min resväska. Skulle ju ta den genom tullen själv men den dök aldrig upp på bagagebandet, på bagageavdelningen hade de ingen väska registrerad med mitt nummer. Frågade 4 gånger, men inget. De sa att den säkert blivit skickad direkt till Kiruna av misstag. Men inte fanns den när jag landade i Kiruna. De i infon ringde såklart Stockholm, DÅ hade de såklart hittat den där. Kiruna ordnade så att den omdirigerades och jag kunde hämta den när kvällsflyget landade i Gällivare.

På vägen hem stannade vi och kollade på ishotellet, men de bilderna lägger jag inte ut ikväll. Kvällen igår samt idag har jag rensat bland mina saker här. En överfull flyttlåda ska till röda korset och lyckades även fylla en stor sopsäck. Men det känns skönt att ha rensat. Pratade en snabb sväng med pojkvännen i telefon då han bestämde sig för att retas, fattade inte alls att det var han först. Men var skönt att höra hans röst. Egentligen är vi inte sådana att vi ringer en massa när vi är ifrån varann, vi pratar en sväng på msn och det är ok. Vi vet att den andra mår bra och det finns inget behov att ringa om inget allvarligt händer. Känns skönt att lita så mycket på varann.

Ikväll har jag och syrran roat oss med att bygga pepparkakshus. När vi insåg att det inte blev så snyggt så bestämde vi att då kan vi satsa på ett riktigt fult pepperkakshus. Nu är det första gången vi tillverkar ett, men kul var det. Det är apor, skalbaggar, en elefant o.s.v. Inte vackert, men det är orginellt :-D.

Nu ska jag ta en kopp kvällste, ska försöka somna i tid också då jag ska med tåget imorgon bitti till Luleå.

/Hanna

One thought on “Hej Sverige! – Tjockisbloggen.se

Kommentera

