Underbar dag – Tjockisbloggen.se

Har haft en skitbra dag idag och än är den inte slut 🙂
På morgon så hade vi besök av en firmakille som satte upp säkerhetskedja på ytterdörren samt skruvade igen brevinkastet och satte upp en brevlåda på utsidan.

Sen åt vi mysig frukost till levande ljus, té och digestive med ost. Var mindre mysigt att gå ut med vovven dock, pulsa i djupsnö som går över knäna…

Efter det så kom våran kvartersvärd och hälsade på, med sig hade hon en så otroligt fin julblomma som pryder köksbordet nu 🙂

Dagen har tillbringats med David och Jaana på stan. Ätit lunch, surrat och svamlat… Jag och Jaana bytte julklappar men som de barnungar vi är kunde vi inte hålla fingrarna i styr haha. Så vi öppnade dem när vi hade lunchat 🙂

Jag fick två set med gamla kokböcker, totalt sju st, eftersom jag samlar på äldre kokböcker. De äldsta jag har är från 1888 och 1901, de jag fick idag är 30-tal och 60-tal 🙂

Imorrn ska jag tillbringa hela dagen med Hanna som kommer till stan över dan. Vi har inte träffats på ungefär tio månader så det ska bli så underbart roligt att få krama om henne och bara prata och skratta tillsammans 🙂

Är lite putt för jag verkar inte få mina pengar förrän efter jul hade hoppats på att de skulle ha kommit idag eller imorrn men det blir nog inte förrän måndag suck. Tur älskling får lön imorrn iaf annars hade det blivit en tråkig jul…

Har massor att fixa ikväll men just nu så tänkte jag bara ta det lugnt en stund.

/ Sarah

Kommentera

