Foton från jul – Tjockisbloggen.se

Nu har jag äntligen lyckats hitta sladden till kameran, av någon anledning så låg den i min träningsväska *s*. Varför den låg där i har jag ingen aning om, brukar ju som inte ha med mig kameran till gymmet 🙂

Men nu ska ni iaf få lite bilder, mina outfitbilder har jag inte hunnit/orkat fixa till ännu… Får se när det blir men det kommer väl nån bild senare idag när jag har haft tid att fixa till dem, är som ett tag sen jag slängde ut nån bild.

Har lite ont i huvudet och ganska mycket att göra idag så ni får massor med bilder på våra julklappar och lite annat istället för en massa text 🙂

När jag och Hanna var på stan i onsdags så köpte jag ett par leggings på H&M strl 40, en st prickig och en st helsvart rosett-hårsnodd på Monki, ett par svarta stickade leggings från Pierre Robert strl 40/44.

Och dessutom så snubblade vi över ett super-erbjudande på Solgården, dessa underbara lysande körsblommor i vitt och svagt rosa hade kostat 329 kr och de sålde ut dem för 99 kr. De är ganska stora/höga så det blir till att ha dem i en vas på golvet.

Av Hanna så fick jag ett par underbart fina stickade vantar köpta på en torgmarknad i Estland, de är så jag och jag älskar färgkombinationen på dem.

Och här kommer lite bilder på andra julklappar som vi har fått 🙂

Varm och mysig jacka/tröja från deVal


Snygg munkjacka i vinrött och grått


Supersöta glasdjur till min samling


Vintage kökböcker från 30- och 60-tal min samling, fick dem av Jaana


En del av samlingen med gamla kokböcker, de äldsta är från 1800-talets slut

Och så här kan det se ut när våran älskade buse Igor ska öppna sin julklapp med assistans av svärmor *s*. Jag vet inte om Igor tycker pappret eller innehållet är roligast, bara han får stycka och söndra så är han överlycklig oavsett vad det består av *s*.

Sen kan jag avsluta med två bilder på mina mellandagsrea-fynd. Var en snabbis på stan igår och kikade men tyckte det var ungefär samma rea som vanligt men hundra gånger mer människor…


Stickad klänning från Cubus kids strl 158, varm och mysig för endast 49 kr.


Skjorta/tunika också denna från Cubus, strl 44 så den är lite för stor men eftersom den har knytband så funkar den ändå… Blev lite gravidvarning på den men skitsamma då den var fin, skön och kostade 49 kr 🙂

2 thoughts on “Foton från jul – Tjockisbloggen.se

Kommentera

