Snart är julen över här – Tjockisbloggen.se

Då var det helt plötsligt söndag och jag åker tillbaks hem imorgon. Känns som veckan gått hur fort som helst. Har haft det lugnt och skönt med familjen, massa julmat, och bara mått bra. Jag har ju inte sett familjen sen i somras så jag vet det blivit lite bloggande för min del. Har knappt spenderat några kontanter här i Sverige, det lilla jag köpt får jag ta foto på när jag kommer hem då jag har packat det mesta och inte vill riva upp min för en gångs skull organiserade resväska. Ska nog unna mig själv en ny kamera som födelsedagspresent, min beter sig inte som den ska (vilket ni vet). Men det inköpet får bli i Tallinn.

Har varit i kyrkan på morgonen och träffat gamla bekanta. Troligen så kommer iaf några förbi ikväll, eftersom jag inte är här på min födelsedag om några dagar så blir det fika nu istället. Men min första prioritering när jag åkte hit var ju familjen, de är de jag ville ha tid med först och främst.

Det ska samtidigt bli skönt att komma hem, saknar min älskling en hel del. Vi får två dagar sen åker han till Sverige i nästan 2 veckor. Han saknar mig rätt ordentligt med :-). Tallinn är hemma för mig numera, och jag är glad för det. Jag och mamma sa idag att det är rätt skönt jag inte bor kvar hemma, för mer än 2 veckor och vi driver varandra till vansinne. Olika vanor och sätt att göra saker som har en förmåga att krocka.

Har som sagt inga bilder på mina julklappar, men jag fick bland annat ett stort Hello Kitty badlakan, en bok som kan vara bra att ha på jobbet, lite smågrejer med Hello Kitty (bland annat ett linne), penselrengöring, foundationpensel samt ett läppstift från MUS och en sats insexnycklar som jag behöver. Inget som tar stor plats och inget för tungt. Tror väskan ska klara sig under 20 kg fast jag har med en hel del kläder tillbaks härifrån. Det blir att väga ikväll 🙂

Några bilder från Icehotel tänkte jag däremot visa, vi stannade ju och kollade in det på vägen från Kiruna flygplats.

jag och syster framför en dekoration i en av sviterna. Där hade vi inte viljat sova.

Pappa på en mycket "cool" stol

Så här kan en säng se ut. Någon gång ska jag sova på Icehotel.

Dekor i ett av rummen.

/Hanna

2 thoughts on “Snart är julen över här – Tjockisbloggen.se

  1. Ni belastar svensk sjukvård & ni lever i förnekelse.

    http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/fetma-okar-alltid-risk-for-stroke-1.1020247

    Jag inser att ni inte kommer att publicera min kommentar då ni bedriver censur och har som agenda att lura andra människor att falla i eran egen fälla och inte ta tag i sina liv och sin hälsa. Det är tråkigt tycker jag. Erat agerande kan ur medicinsk synvinkel jämnställas med de fruktansvärda webbsidor som uppmuntrar unga tjejer till anorexia.

    Mvh.

    En orolig läkare.

  2. Doktor: Vi uppmuntrar absolut inte någon att man SKA vara överviktig, vart har vi sagt att man inte ska bry sig om sin hälsa och sitt liv. Det vi säger är att man ska inte bedriva självhat bara för att man inte passar in i idealet, utan att man oavsett storlek ska tycka om sig själv och tycka man är vacker. Det är inte samma sak som att säga att hälsa är oviktigt, vi tycker såklart att man ska ta hand om den kropp man har på bästa sätt. Det är därför vi förespråkar HAES – Health At Every Size, dvs äta bra mat och röra på sig vilken storlek man än har, för det mår alla bra av. Men det ska vara ett eget val. Men att må dåligt över hur man ser ut är inte rätt sätt, för hälsa handlar om både den psykiska och fysiska. Att jämföra oss med pro-ana sidor är absolut emot allt vad vi står för.

    /Hanna

Kommentera

