Dagens outfit x många – Tjockisbloggen.sec

Sitter här och skriver med en hund vid fötterna, en hund som gnyr och skakar för att det finns idioter som skjuter raketer och smäller smällare utan en tanke på djur…

Igor är så rädd att det är hemskt att se honom, han får panik och man kan ingenting göra för att hjälpa honom. Om idioterna då bara kunde hålla sig till att skjuta fanskapen i luften en timme på nyårsafton hade det ju vart okej, men nu ska helvetet börja flera dagar innan och hålla på flera dagar efter.

Direkt David slutar jobbet kl 20 på onsdag så sticker vi upp till stugan och firar nyår i lugn och ro utan raketer och annat fanskap som skrämmer livet ur stackars gubben.

Har äntligen hittat sladden till kameran och fixat till mina outfitbilder fast tyvärr så blev en del så suddiga att de gick inte att använda. Skyller väl på hur dagsformen är, vissa dagar känner jag mig helt enkelt ganska suddig *s*.

Slänger in mina bilder här nedanför och skriver plaggen på de jag minns, sen ska jag försöka ägna en stund åt älskade vovven… Tror det får bli en halv lugnande tablett för honom ikväll, hellre en dåsig vovve än en panikslagen.

Julafton : Tunika Gina Tricot strl M, stickade leggings Pierre Robert strl 36/40

Rosett-hårsnodd från Monki

Klänning från Cubus kids strl 158 cl, jeansleggings strl S Lindex

Tunika Lindex strl 42, stickade leggings Pierre Robert strl 36/40, knästrumpor KappAhl

Klänning från Peppercorn strl L, stickade leggings Pierre Robert strl 36/40, knästrumpor KappAhl

/ Sarah

4 thoughts on “Dagens outfit x många – Tjockisbloggen.sec

  1. Det är hemskt att folk inte förstår hur rädda djuren blir. 😦 har ni provat att använda en sån dosa man sätter i väggen med lugnande hormoner? Jag minns inte vad de heter för hundar men jag använder en sån till min nervösa katt(alltså en dosa för katter då, då heter den feliway). De blir ju inte drogade eller kolugna men de kan ju kanske hjälpa Igor igenom de värsta. Lycka till!

  2. Annica – Tyvärr så har det ingen effekt. Däremot så har vi både Zylkené och Nozinan att ta till på nyårsafton om det skulle behövas. Som tur är så ligger det inte många hus alls i närheten av vår stuga så det kommer knappt märkas om något skjuter, om nu inte de allra närmaste gör det men det är ju ändå en miljondel av det som sker inne i stan så det är ju iaf bättre än här.
    / Sarah

  3. Visst är det hopplöst med alla smällare! Har inga djur själv, men vet många som har rädda hundar och katter.

    Om det var fyrverkerier med raketer en timme eller två, gillar raketer, som är ju fina, men smällare 4 dagar före och tre-fyra VECKOR efter nyår och påsk. Minns hur det var efter förra påsken, snorungar som börjar smälla utanför fönstret kl 12-1 på natten.

    Gnäller sällan annars på ljud utanför (bor nära en fotbollsplan och järnvägsspåren där det går mycket tung godstrafik så jag är härdad) men smällare blir jag tokig på!

    Hoppas ni får en lugn och smällfri nyårshelg!

Kommentera

