Ikväll flyr vi – Tjockisbloggen.se

Ja som rubriken lyder så tänker vi fly den här jäkla stan och dess befolkning ikväll… Är så fruktansvärt less, arg och uppgiven på alla dumma människor som skjuter raketer och smäller smällare utan en tanke på alla hundar som är livrädda.

Igor hade inga problem med fyrverkerier de första åren utan vi brukade stå tillsammans jag, David och Igor och titta i fönstret… Men så var det några snorungar som skrämde Igor ett par veckor före en nyårsafton med att skjuta raketer bara två-tre meter från där vi gick (de såg oss på långt håll och väntade in oss med flit).

Så nu är gubben våran panikslagen varje gång han hör smällare och raketer, allt tack vare att vissa föräldrar inte kan se till att deras ungjävlar ger fan i att skjuta raketer och smällare vilket faktiskt är olagligt.

Eftersom vi inte vill lämna Igor ensam de här dagarna så fick det bli en snabbsväng på stan igår med Jaana, passade på innan David for till jobbet så jag fick tvinga upp stackars Jaana så hon var i stan redan kl 10 *s*.

Fyndade inget särskilt, bytte en tröja på KappAhl som jag köpte före jul och så handlade vi många kg julskinka *s*. De sålde alla julskinkor för 10 kr kg på Konsum inne i stan så jag köpte två st stora… Ska koka dem i stugan så nu har vi mat för en månad *s*.

Har packat allt färdigt utom maten förstås, så ikväll när David slutar jobbet kl 20 ska vi packa bilen proppfull och sen bege oss iväg till stugan. Kommer vara iskallt där när vi kommer fram med tanke på att här i Luleå så är det -22. Men det går ganska fort att få upp värmen när man får eld i kaminen…

Nyårsaftonen kommer att tillbringas i lugn och ro med god mat, har bjudit in svärmor och hennes sambo på middag men annars ska vi tillbringa resten av veckan bara vi tre med att se film och bara mysa.

Kommer inte bli några inlägg från min del av världen eftersom vi inte har internet i stugan, men det borde bli lite skärpning från vissa andra vad gäller att skriva oftare *pik* 😉

Nej nu ska jag se om jag kan få i mig lite frukost…

Gott nytt år på er allihop! / Sarah, David och Igor

One thought on “Ikväll flyr vi – Tjockisbloggen.se

  1. Samma med min staffe. Han har 0 på mentaltestet när det gäller ”skott” men för några år sedan skrämdes han av skitungar som smällde på honom. Sedan dess hoppar han i badkaret när det smäller, svansen är låg hela veckan och han hyperventilerar. Prova att köpa DAP på apoteket. Man sätter den i kontakten i väggen och köper refill varje nyår och kopplar in. Den har hjälpt oss massor och då har min staffe STORA smällarproblem 🙂

Kommentera

