Nyårsvilan över – Tjockisbloggen.se

Hade tänkt skriva och lägga ut några bilder redan 1 januari men har inte mått så bra. Inte bakis men förkyld. Trots att vi drack tre flaskor bubbel på nyår så hade jag inte det minsta ont i huvudet dagen efter, min hals däremot. Hade en superkul nyårsafton med massor av skratt. Det var en av mina bättre helt klart. Fick födelsedagspresent av Kat och Nadja (en Hello Kitty kopp och en liten portmonnä) och tre stora röda rosor och en dikt som älskling ordnat så jag skulle få. Vi frossade i sushi, drack som sagt massa bubbel och spelade musik. Det var en bra kväll, kan inte säga nåt annat. Vid tolvslaget följde vi rysk tradition, att önska sig nåt som ska hända det nya året (samt att ha lite bubbel på sig för det ska innebära lycka och rikedom under året). Somnade alla tre på övervåningen kring 3 kanske. Kat i stora rummet, Nadja i lilla och jag på madrass framför öppna spisen.

Tyvärr inte lika kul att vakna dagen efter och inse att det var förkylning på väg. Hängde i huset några timmar sen kände jag att jag ville hem och sova i min säng. Dessutom skulle jag jobba igår så ville inte störa dem tidigt på morgon. Ännu är jag inte frisk men ska ut till huset idag och sova resten av veckan tills darling kommer hem. Vill helst inte vara själv hemma just nu av olika orsaker, så då är det skönt jag kan sova där ute. Ska göra några ärenden under eftermiddagen, plocka ihop dator och lite kläder och sen dra ut. Men det finns ju internet där så blogg blir det ändå :-). Ska visa några bilder från mitt nyår (eftersom jag inte kollat med Kat och Nadja om det är ok jag lägger ut bild på dem så får ni stå ut med mig och lite annat).

Underbara huset (Fotograf: Nadja)

Tänk att jag fick fira nyår med så fin omgivning (Fotograf: Nadja)

Blommor från älskling

Katterna kände lukten av sushin 🙂

Ryskt bubbel

Väldigt glad Hanna

Zoolander!

Ena katten på trappan dagen efter, precis innan hon kom in och värmde sina blöta kalla tassar i mitt knä. (Fotograf: Nadja)

Sista bilden får bli ett bra råd att ta med sig detta år 🙂

/Hanna

Kommentera

