Nyårsfoton och god fortsättning – Tjockisbloggen.se

God fortsättning på Er allihop!

Har inte bloggat på ett par dagar eftersom vi har varit i stugan och firat nyår. Vi åkte upp dit i onsdags för Igors skull, ja våran också så klart men mest för vovven så att han ska slippa alla fyrverkerier.

Det har varit så underbart lugnt, skönt, tyst och mysigt med många glada skratt och tokiga påhitt de här dagarna… Dels så lekte vi snöbollskrig men vi kom fram till att det var vi själva som var snöbollarna så det blev snarare snöbrottning *s*.

Men visst är det väl härligt att man kan pälsa på sig ordentligt och ge sig ut och brottas med sin älskade sambo i snön fastän det är 25 minusgrader? Trots att jag blir äldre för varje år så kommer jag förhoppningsvis aldrig att bli riktigt vuxen, barnasinnet och mina tokiga sidor vill jag aldrig mista.

Nyårsafton firade vi tillsammans med Davids mamma, dvs min svärmor *s*, och hennes sambo. Vi åt gott, drack lite vin och skrattade så att tårarna rann… Det är länge sen jag skrattade så jag fick ont i magen och i den andan gick hela kvällen.

Vi hade frågesport och löste korsord och myste i brasans sken, när klockan slog tolv så skålade vi och önskade varandra ett gott nytt år. Igor han sov sig igenom hela tolvslaget men så hördes det bara nån enstaka ”puff” från andra sidan sjön så det var ingenting han reagerade på… Det är första gången på ett par år som vi inte behövt ge honom lugnande alls under nyårsdagarna.

Annars har vi bara tagit det lugnt, varit ute och promenerat, sett på tv och film… Grillat korv i kaminen, ätit gott, läst böcker och löst korsord. David har tagit enormt många vackra bilder men eftersom han jobbar hela veckan så kommer det ta ett tag innan han har redigerat alla så att ni kan få ta del av dem. Men några bilder lånar jag och lägger ut nu så får jag visa resterande senare.

Vi kom hem igår eftermiddag så den här dagen går åt till att fixa iordning lite här hemma, annars har jag inga direkt planer alls för den här veckan… Känner mig alltid så enormt lugn, harmonisk och utvilad när jag kommer hem efter att ha varit i stugan ett par dagar.

Tror det är bra för mig att få komma bort från internet, dator, alla måsten och stress här i stan och få vila upp mig och varva ner ett par dagar. Märker direkt att hjärnan går inte på högvarv och jag blir så mycket lugnare där, att för mig sitta still i två timmar och bläddra i en tidning, lösa och korsord och bara titta på elden i kaminen skulle vara en omöjlighet här hemma där jag knappt sitter still mer än tre minuter åt gången.

Här kommer lite foton från dagarna i stugan :

God fortsättning!

Kram från Sarah, David och Igor

Kommentera

