Kattfnatt – Tjockisbloggen.se

Om det inte vore för att jag var allergisk mot de små pälsbollarna egentligen så hade jag helt klart skaffat mig en katt. Pojkvännen vill hellre ha en hund, hm, finns det någon blandning :-). Är hur förtjust som helst i Kats kissemissar, när de är söta och snälla. De är mindre gulliga när de klöser min fot för att de tycker jag rör mig för mycket i sömnen.

De har nämligen bestämt sig att fotändan på soffan, över mina fötter är en jättebra plats att sova, alternativt hålet som blir mellan soffan och min underkropp då jag ligger ungefär som en ostbåge. Jag tycker iof det är mysigt så länge de inte protesterar (eller lägger sig som en kloss i fotändan så jag får ännu mindre plats).

Är rätt skönt med sällskapet på kvällen, är inte van att vara helt själv då jag och pojkvännen delar lägenhet, så när han är i Sverige tycker jag det är tomt och tyst. De som känner mig vet att jag och tystnad inte kommer bra överens. Så att vara ute hos Kat och Nadja är kul, lika galna människor som jag, fniss och vi är vakna på tok för sent.

Så här ligger jag böjd och sover, men jag är inte lika gul eller krispig 🙂

Men ikväll lägger jag mig på madrassen framför spisen på övervåningen igen, där kan jag iaf sträcka ut mig. Tycker inte jag är så lång, men det tycker soffan.

Sitter på jobbet, känner mig inte jättepigg. Imorgon är vi lediga och jag ska träffa Emilia som är i stan några dagar.  Dags att få i mig lite mat, ha det bra.

/Hanna

Kommentera

