Förändringar på Tjockisbloggen.se

Vi måste tyvärr meddela att vi av olika anledningar har bestämt oss för att Jaana inte längre ska vara en del av Tjockisbloggen.se

Det sker av flera olika skäl men det främsta är att vi, Sarah och Hanna, ser väldigt seriöst på det vi gör och engagerar oss till 110% och tyvärr så var inte Jaana lika engagerad i det vi gör.

Tyvärr så känns det väldigt tråkigt att be någon att sluta men samtidigt så är det heller inte roligt att vara ett team där man inte kommer överens och måste pressa en person att engagera sig och se seriöst på det vi gör.

För vårt och bloggens bästa så återgår Tjockisbloggen.se till att bestå av två personer tillsvidare. Kanske kommer någon annan att flytta in, eller kanske inte… Det får tiden utvisa 🙂

Informationen på hemsidan och bloggen kommer att uppdateras under helgen.

/ Sarah och Hanna, Tjockisbloggen.se

8 thoughts on “Förändringar på Tjockisbloggen.se

  1. Jag tror ni gjort det enda rätta där tjejer.Lycka till med en toppenblogg!
    /Carina

  2. Ok,ni gör som ni känner är bäst för er. Jag gillar er blogg mest av alla som finns.Ni verkar vara så fina och goa tjeter.Nu till min fråga: Vad ska jag ta på mig för att inte frysa om benen? Jeans är rent förskräckligt kallt har jag kommit på. Tacksam för svar! Kram till er båda tjejer ifrån Soffi!

  3. Soffi – Ja det där med att frysa vet jag hur det är (32 grader kallt i Luleå brrr). Jeans funkar på vintern om man har något under som värmer, jag brukar ha stickade leggings under alla kläder vintertid. Kan varmt rekommendera Pierre Robert stickade bomullsleggings som jag använder, ligger kring en hundralapp i pris och finns på de flesta Coop-butiker och säkert andra kedjor också.

    Om man tål ullmaterial så är det väldigt bra och värmer skönt men det är inte alla som klarar det (jag tål det inte). Silke säger de också ska vara bra, vet att bland att Twilfit och Lindex säljer underställ i silke men jag har ingen egen erfarenhet av det…

    Så min åsikt är att har man bara varmt undertill så funkar både jeans, leggings, kjol osv under vintern. Hanna har skrivit ett bra inlägg om att klä sig lager på lager, sök och se om du kan hitta det 🙂

    Kram, Sarah

  4. Malin: Jo jag har sett om det numret och försöker få tag på det här i Tallinn, helt klart något jag vill ha hemma i hyllan 🙂 Tycker de bilder jag snubblat över på nätet är fantastiska!

    /Hanna

  5. Synd, att n inte kommer överens, tycker det är ledsamt när människor inte accepterar varandra för vilka de är och vad de orkat prestera ihop, oavsett vad det handlar om.
    Jag läser ofta era inlägg just därför att jag uppfattade Er sida som att ni just stod för att man skulle acceptera människor för de som de vad, oavsett om det gäller kroppsform, eller annat.

    Nu vet jag ju inte vad ni kom överens om när ni tog in en till i gruppen, men jag blir extra ledsen när det är just ni som utesluten någon för denna inte passar in på era krav.
    och bestämmer mig att inte rekommendera era sidor mera.

    Som sagt, jag vet inte bakgrunden men att acceptera människor precis som de är har alltid varit mitt ledord, tycker att ni skall fundera på det med, annars faller ju lite iden med er sidor tycker jag.

    mvh Anders

  6. Anders – förstår precis hur du tänker och i vanliga fall så hade jag hällt med dig till fullo. Men tyvärr så handlar det i detta fall om lite mer allvarliga grejer än att acceptera att alla är olika… Vissa saker kan vi helt enkelt inte acceptera vad gäller bloggen, tex att en person skulle påstå sig stå för vårt budskap till 100% samtidigt som den personen både själv pysslar med och även ger råd till höger och vänster om dieter och bantningstips. Det är en sån sak som vi inte kan tycka är okej, ska man vara en del av en blogg med budskapet att alla duger som de är så anser inte vi att man till exempel på andra sidor ska sitta och skriva att man vill banta och hur bästa sättet är… Nu säger jag inte att det är just det som är problemet här utan det är exempel, men det handlar som sagt var om större grejer än bara olikheter.
    / Sarah och Hanna

  7. Bara en liten kommentar till det som Anders skrev. Tror nog inte att det att ni utesluter Jaana beror på att ni inte accepterar henne. Utan på att ni helt enkelt kanske inte står för samma saker och då blir ju ett samarbete svårare. Som människa tror jag nog att ni accepterar henne. Men i det ni vill uppnå så passade hon helt enkelt inte in. Är väl inget fel alls med att utesluta henne då. Nu vet ju inte jag alls vad det här handlar om. Men från er, Sarah och Hanna, har i alla fall jag känt att ni verkligen engagerar i det ni håller på med till 100% minst. Hennes engagemang har väl kanske inte riktigt känts lika stort.

Kommentera

