Åka bort och bio – Tjockisbloggen.se

Igårkväll så var jag och solade för första gången på över ett år, det var så grymt skönt men jag märkte direkt att det var lite för länge/starkt för min hud för den sved litegrann efteråt… Solade 12 min igår men ska nog 9 min nästa gång och dra ner effekten litegrann.

Vi åt så himla god lunch idag, la in några recept i tidigare inlägg idag, Thaisoppa med fisk. Supergott och enkelt att göra, det är mitt nya favoritrecept nånsin 😀

Imorrn så har jag tänkt ta förmiddagståget upp till Gällivare för att hälsa på släkten, dels är min lillebror sjuk och jag vill åka upp och ge honom hans 25-årspresent för stackaren har vart sjuk sedan före nyår och inte kunnat fira sin 25-årsdag ännu 😦

Och dessutom så är min farmors bror och syster från södra Sverige uppe och hälsar på så jag vill hinna träffa dem också. Träffade dem en jättesnabbis på farfars begravning i sommar men det var ju inte så roliga omständigheter.

Men jag kommer hem redan på torsdagmorgon, tar morgontåget strax före 7 eftersom David jobbar på torsdag så jag måste vara med IggePigge (Igor). Men hellre en snabbvisit än ingen alls tycker jag 🙂

Vi funderade ju på att gå på bio förra helgen men det blev aldrig av… Men nu måste vi verkligen ta oss iväg för vi har två presentkort på SF som går ut 27/1.

Frågan är ju bara vad man ska se? Avatar går bort för den visas inte i 3D här, 2012 har vi redan sett (skitbra film) så den vill vi ju inte se igen… Har inte så bra koll på vad som kommer på bio inom närmaste tiden men vi måste ju gå före 27 januari. Några tips?

Ska strax ge mig ut på promenad med Igor, kanske ska möta David när han slutar jobbet tänkte jag, beroende på vart vi går och hur länge vi ids vara ute…

/ Sarah

6 thoughts on “Åka bort och bio – Tjockisbloggen.se

  1. jag har hört att Sherlock Holmes ska vara bra ska gå nu på freda eller nästa vecka får se när dock, jag har sett Avatar här i lule o den var mycket bra men visst den blir nog bättre i 3d.

  2. Måste du se Avatar i 3D då? 🙂 tyckte den var bra ändå jag!! 🙂 Sherlock Holmes ska ju tydligen vara bra annars 🙂

Kommentera

