Sköna söndag – Tjockisbloggen.se

Igår så tog vi det lugnt, käkade god mat och kolla på film… Jag hade tvättstuga hela eftermiddagen och älskling jobbade så vi var trötta och stupade i säng.

Dagens planer är en sväng på stan för jag måste lämna tillbaks en grej på Lindex, sen borde jag egentligen leta efter nya vinterskor (billiga såna)… Ska reklamera mina underbara mockaskor imorrn för de har gått sönder på flera ställen och jag köpte dem i november.

Tänker inte köpa några ”dyra” skor igen för de håller aldrig mer än nån månad. Å andra sidan så är dyra skor för mig 400 kr och uppåt… Men jag får se om jag hittar några bra skor på rea för kring 2-300 kr.

Ikväll så ska vi bjuda Davids mamma och hennes sambo på middag, ska göra den underbart goda chiligrytan med nötkött som jag la ut recept på för någon dag sedan. Naturligtvis ett recept hittat i iphonen *s*.

Om det blir stavfel så ber jag om ursäkt för det är en aning svårt att halvligga i soffan och skriva med en tung hund i famnen *s*. Igor har varit så mysig senaste veckan, ska hela tiden sitta/ligga i famnen och kommer och trycker sig mot benen om man gör nånting… Inte likt våran gubbe men så börjar han bli gammal också.

Vi har förresten fortfarande inte bestämt vad vi ska gå på bio och se för film, och idag är det 10 dagar tills biljetterna går ut så vi måste ta det i slutet av nästa vecka när David är ledig.

Sen kan jag avslöja att jag har äntligen bokat tid hos en riktig frisör! De senaste tio åren ås har jag klippt mig hos elever eller så har morsan eller syrran fått klippa mig. Och nu är mitt hår så slitet att det går knappt att få en borste genom det… Så jag har äntligen bokat tid hos en frisör, det blir Attityd här i Luleå nästa fredag.

Nu ska jag kramas lite med kramisvovven i min famn här innan jag ska ta itu med att sortera gårdagens rena tvätt…

/ Sarah

One thought on “Sköna söndag – Tjockisbloggen.se

Kommentera

