Ingen kamera ännu – Tjockisbloggen.se

Hade tänkt att köpa kameran idag innan jobbet, men jag är ju som rätt morgontrött så det blev inte av. Låg och sov till kl 11, jobb 12.30 så hade ingen tid. Hann däremot med frukost för en gångs skull.

Men senast lördag kommer kameran inköpas. Det blir en Canon ixus 100 is, den är knallröd, 12 megapixel och filmar i hdkvalitet. Det innebär att jag kanske kan börja få till vettiga videobloggar. Dessutom är den liten, mindre än 2 cm tjock. Perfekt, för det innebär att det är lättare för mig att ha med kameran överallt när den inte tar plats. Kostar 3100 eek (2080 sek), vilket jag tycker är ok pris för en kamera. Min gamla gick på 1000 sek ungefär och tja, den var inte något vidare bra, så har förhoppningar på denna. Har vänner som har den som säger det är den bästa kamera de haft.


Canon ixus 100 is

Vi var så lata igår kväll så matlagning var inte att tänka på. Tänkte köpa hamburgare men fick båda kunder som drog ut på tiden så vi hann inte innan Hesburger stängde. Så istället blev det kebab, tyvärr har vårat favoritställe stängt igen, men då pojkvännen känner till i princip varenda kebabställe i den här stan så gick vi till ett annat. Käkade i vardagsrummet framför Simpsons. Vi brukar äta i köket, men lampan gick och vi hade inga fler glödlampor hemma. Sen låg vi i sängen, slösurfade och jag lyssnade musik.

Men ikväll ska jag försöka orka laga mat, lånar nog med någon film från jobbet också.

/Hanna

One thought on “Ingen kamera ännu – Tjockisbloggen.se

Kommentera

