Hej kamera – Tjockisbloggen.se

Äntligen är kameran inköpt. Sambon och jag tog sovmorgon och gick framåt eftermiddagen in till stan för att handla. Valde mellan att åka ut till OnOff där kameran jag ville ha (Canon ixus 100is) kostade 3000 eek, eller gå till varuhuset mitt i stan där den gick på 3200. Orkade inte bry mig om de där tvåhundra, så tog det mitt i stan. I slutändan gick det ju bra då jag fick den för 1045 där. Detta då det blev en del krångel för att kameran var felmärkt.

För det första var det sista exemplaret, det som de haft i montern, så jag ansåg att det borde få ner priset lite. Sen när han slog in den i kassan sa han att han gav mig en rabatt, men kassan visade 3600. Sa att det var inte priset som stod i montern, och de började få kolla vart felet var. I slutändan så drog han av extra på priset för allt krångel så jag betalade ändå bara 45 eek mer än jag skulle gjort på OnOff. Ska ta och ladda kameran under dagen imorgon så ska jag försöka lära mig den imorgon kväll. Är en hel del nytt då jag haft en Samsung innan och nu ska vänja mig vid Canon.

Igår hade jag städdag, dammsög och skurade hela lägenheten. Tog äntligen tag i att rengöra ugnen också, så igår kväll användes den för första gången sen jag flyttade in i denna lägenhet för nästan ett år sen. Blev en ananassockerkaka, till sambons glädje. Den blev lite degig, men han var nöjd ändå. Bad om en kram i eftermiddag och fick den, med krav på att han skulle få halva sockerkakan när han skulle kolla fotboll :-). Så klart jag inte kan neka honom det. Det är lika kul varje gång han kollar fotboll, det är tyst, tyst, tyst (förutom matchljud) sen antingen ett irriterat ordflöde eller överlyckligt tjut. Förstår fortfarande inte ett ord av vad han säger i sammanhanget, men det gör mindre, är rätt säker på att det är ord jag inte behöver kunna för att klara av turkiskan :-P. När matchen är över blir det nog film, har lånat hem några från jobbet.

Har passat på att fika med Emilia idag också, vi satt på Café Peterson tills tjejen i kassan faktiskt visade att hon behövde stänga. Ooops. Men lär bli fler fikor där, det ligger perfekt till för oss båda, bara nån minut hemifrån. Just nu ligger jag i soffan och ta det lugnt, hade tänkt diska men det blir svårt då det är tvärstopp i avloppet, igen. Kollade det själv men stoppet sitter längre ner så får fixa hit vaktmästare eller rörmockare. Ska prata med chefen imorgon så får hon ringa (är jobbet som hyr lägenheten så de brukar sköta den kontakten). Nu ska jag slösurfa lite innan filmen. Ha det bra.

/Hanna

Kommentera

