Februariutmaning – Tjockisbloggen.se

Har bestämt mig för att ge mig själv en utmaning under februari månad. Min utmaning är: ingen onödig shopping. Inget köpande bara för att, dvs kläder får jag inte köpa alls på hela februari, och saker som hudkräm, mascara osv får jag bara köpa om det tar slut. Jag ska behöva det jag köper, annars får det inte följa med mig hem. Då min klädshopping mest är , ärligt talat, för att jag gillar att shoppa och ha nya kläder, så går den biten helt bort.

Sambon tittade skeptiskt på mig när jag nämnde detta när vi gick till jobbet imorse, han tvivlar nog lite på att jag ska klara det. Men då är han van vid att jag en ledig lördag bara ska gå en promenad, och kommer hem med en shoppingkasse. Självklart sparar jag redan nu pengar, lägger undan en del av lönen varje månad, så det handlar inte om att jag inte kan shoppa, utan att jag vill försöka låta bli. Se hur lite jag egentligen behöver de där grejerna.

Dessutom vill jag lägga undan mer pengar då vi pratar om semester i sommar, och för det behövs reskassa och pengar för flygbiljetter. Blir mest troligt att vi åker till Turkiet i en vecka, har hittat biljetter till helt ok pris. Så nu måste jag öva på turkiskan eftersom jag lär troligen träffa delar av sambons släkt och vänner när vi åker dit. Det finns alltså en orsak att spara pengar, mer än för bara sparandets skull.

Sen har jag såklart mina räkningar i Sverige som inte försvinner, tack och lov är de få. Har mitt abonnemang hos Telia som går ut i September, en försäkring och såklart återbetalningen till CSN.

Snart dags för årets första betalning till CSN, och jag måste lyckas göra den härifrån Tallinn. Ingen aning om hur det går till, men det löser sig. Störst problemet är att de ska ha sina pengar i slutet av månaden, jag får lön den 5:e varje månad. Därför jag måste lägga undan i förväg.

Men min utmaning är som sagt, ingen shopping bara för shoppingens skull. Ska även försöka hålla uteluncher och fika till ett minimum. Lovar att hålla er uppdaterade. Wish me luck 🙂

/Hanna

3 thoughts on “Februariutmaning – Tjockisbloggen.se

  1. Lycka till! Jag måste verkligen göra tvärt emot dig,behöver nya kläder.Har bara inte haft lust och ork att åka in till stan. Kram Soffi!

Kommentera

