Länge sen det var en dagens – Tjockisbloggen.se

God morgon. Det är länge sen jag la ut en dagens outfit, men jag kom ihåg att ta en bild imorse, med nya kameran :-). Tänkte ta en redan igår, men det var en inte särskilt inspirerande klädsel då jag skulle på begravning (stöd för en vän). Och helsvart är både svårt att fånga på bild och en långkjol och svart tröja är inte så speciellt heller.

Hade däremot ingen aning om att begravningen skulle vara utomhus, hela tiden. Men tydligen är det standard på rysk-ortodoxa begravningar. Det var kring 20 minus ute, och det höll på 1,5 timme. Kan säga att jag kände inte av mina fötter efter ett tag, eller rättare sagt, de gjorde ont av kylan, de vaknade till liv först efter någon timme på jobbet. Satt och huttrade hela eftermiddagen, trots lammullskofta. Sambon var med på fikat efter begravningen också och sa det var trevligt där. Själv hade jag bara möjlighet att ta två timmar kompledigt (övertid som jag hade liggande) så kunde tyvärr inte vara med. Men är glad jag kunde vara med ett tag, var där för min kompis skull, för hon ville vi skulle vara med.

Sen jobbade jag då hela kvällen, och var helt slut när jag kom hem. Min rygg har betett sig hemskt sista tiden och igår var värsta hitills. Kan inte minnas att jag nånsin haft så ont förut. Försökte klara mig utan värktabletter men gav upp till sist och tog en. Den hjälpte inte så fick ta en andra och då släppte det så jag kunde slappna av. Däremot är de sjukt starka så jag blir rätt borta av dem. Sambon fick laga mat så vi hade lunch till idag för jag orkade verkligen inte röra på mig. Sen åt vi upp resterna av en äppelpaj jag gjorde häromdagen. Överlag hade vi en rätt bra kväll måste jag säga.

Nu ska jag jobba på här. Ha det fint.

Tunika: Only, Leggings: Ärvt av Sarah, Stövlar: Din Sko

/Hanna

Kommentera

