Shopping och samarbete – Tjockisbloggen.se

Vad är det med världen egentligen, finns det ingen värmedans eller liknande man kan dansa?? Antingen så är det snöstorm så man blåser omkull när man försöker ta sig nånstans, eller så är det närmare 30 grader kallt som idag *brrr*.

Idag lyckades jag med nåt riktigt klantigt… Hade tvättstuga från kl 7 imorse så David väckte mig strax före 6 när han gick till jobbet och jag hade även satt mobilen på att väcka mig kl 7. Men när iphonen ringde kl 7 så tänkte jag ”bara 5 min till”…

Ja jag kan ju säga att det blev ganska precis två timmar till *skäms*. Så det blev inget tvättat idag, måste boka om till en ny tid och hoppas på att få en redan i helgen…

Har varit upp på stan och uträttat lite ärenden och trots kylan var det rätt mycket folk på stan. Av nån anledning så kollade jag in brallor på H&Ms rea, fast jag vet inte varför för jag har aldrig kommit i brallor där förut (förutom de från plusavdelningen tidigare).

Men idag fick jag för mig att både kolla och dessutom prova ett par skitsnygga jeans från LOGG som var på rea 100:- Och gissa om jag blev chockad när de satt som gjutna?! Jag har för första gången på säkert 15 år köpt ett par jeans i tum-storlek och dessutom på H&M som inte har direkt generösa storlekar 😀

Så det blev ett par jeans i strl 34” och dessutom för bara 80 kr eftersom jag hade en kupong som gav extra rabatt på rean. Måste som vanligt fålla dem 30 cm men den dag jag hittar ett par jeans som passar mina pygmében utan att fållas ska jag hjula tvärs genom stan *s*.

Förutom jeansen så köpte jag en underbar jacka/kappa på Gina Tricot, den är tyvärr lite för vid så jag måste antingen sy in den eller flytta knapparna ett par cm och det lutar åt det senare alternativet.

Storlek 44, röd som på bilden och endast 49 kr på rean. Enda nackdelen är att den inte har några fickor men jag har ju alltid handväska så det ska jag väl klara mig utan hoppas jag 🙂

I övrigt har jag inga stora planer för varken dagen eller helgen, mysa med David och Igor och hålla mig inomhus så mycket som möjligt om ingen värmebölja magiskt dyker upp 🙂

Sen kan vi avslöja att vi har ett nytt samarbete med en butik som heter More4Love och som kommer att erbjuda våra läsa 10% rabatt på hela sitt sortiment. De kommer också att vara med och lotta ut lite tävlingsvinster och liknande framöver, mer om detta kommer 🙂

/ Sarah

2 thoughts on “Shopping och samarbete – Tjockisbloggen.se

  1. Åh, vilket klipp på jackan! Jag har gått och smygsuktat lite över den eftersom jag gillar stilen, men tyckt att 6-700 kr (som den gick på innan reorna) var lite väl mycket. 49 kr var ju lungt värt det, grattis! 😀

  2. Jennula – Ja jag var superlycklig över fyndet 🙂 Eller är, ska jag väl snarare skriva *s*. Trots att sambon sa att jag såg ut som cirkusdirektör i den, fast han la till att jag var en söt sån så jag förlät honom *s*. Jag skulle aldrig tittat åt jackan när den var på ordinarie pris, 599 kr, just för att jag skulle aldrig lägga de pengarna på en jacka (eller något annat) men för 49 kr så var den ju tvungen att följa med hem 🙂
    / Sarah

Kommentera

