Flytthjälp – Tjockisbloggen.se

Ingen blogg från mig igår, var inte i ork för det. Min rygg strulade så mycket att det enda jag orkade var att ligga i sängen efter jobbet. Blev inte mycket gjort alls. Idag däremot har jag hjälpt Kat att flytta, Emilia hjälpte till med bil och vi fick iväg en del grejer. Blir nog nån mer sväng för att fixa det och för att flyttstäda. Tyvärr var jag inte så mycket hjälp som jag hade viljat vara men ryggen stoppade mig. Mitt ansvar var att hålla huset varmt dvs hålla igång brasan. Packade ner lite böcker och så också, hur man nu definierar lite 🙂

Blev ett antal påsar med böcker, precis som det ska vara. Är ju bokälskare själv så jag uppskattar när människor har många böcker. Själv har jag på tok för lite av den varan här i Tallinn, betydligt fler hemma hos föräldrarna. Men det går alltid att låna, ska försöka hitta biblioteket som tydligen ska ha en internationell avdelning här i stan. Lånade med några böcker idag som jag såg :-). Har även klädnappat då Kat ”stulit” en tröja av mig, så jag ”stal” en klänning av henne att ha som gisslan, dessutom är den så sjukt fin. Ska bli så kul att hon kommer bo i stan nu, helt plötsligt kommer det gå att hitta på mycket mer på kvällarna, fika, äta ute, gå på stan. Hur kul som helst :-D.

Mitt ansvar under dagen (älskar verkligen min nya kamera)

Ett antal av alla bokpåsar

Katterna höll sig i värmen nära brasan

De vet hur man gör det bekvämt för sig

En osminkad och eldvaktande jag

/Hanna

Kommentera

