Just another manic monday – Tjockisbloggen.se

Måndag igen. Som vanligt innebär det fullt upp på jobbet. Ringer alltid mest måndagar, men det är troligen för vi haft stängt på söndagen. Men det är rätt skönt, särskilt när det är första dagen på ny månad.

Igår kväll tog vi det lugnt hemma, jag kollade Happy Feet och kände mig rätt nöjd med tillvaron. Satt dessutom och försökte planera hur jag vill ha min semester i år, då sista dag för önskemål var igår. Jag segade lite så skickade in önskemålet direkt jag kom till jobbet idag. Kan komma åt jobbmailen hemifrån men glömde bort det helt.

Har lagt in önskemål för två veckor i sommar, sen har jag och sambon lagt önskemål samtidigt för hösten. Blir resa då istället för i sommar, det är fotbolls-vm så en fotbollsgalen sambo har redan sin sommarprioritering klar :-D. Jag kunde inte bry mig  mindre om det där med fotboll själv.

Vad jag ska göra med mina två semesterveckor vet jag inte ännu, ska nog ta en vecka i Sverige iaf. Men mest ta det lugnt och inte stressa, och läsa en massa böcker. Inte för att det där med bokläsandet är någon skillnad från annars.

Kom ihåg att ta outfitbild innan jobbet idag, till sambons glädje. (Jag vet ni vill se honom men respekterar att han inte vill vara med på bild, jag nämner honom och det tycker jag räcker som info). Han står och har hur kul som helst åt mig när jag tar bilder med självutlösaren, men man ser rätt fånig ut :-).

Klänning: Klädnappad från Kat. Vet bilden inte är av superkvalitet men tappar en del när jag fick ljusa upp den.

Mer te för min hals och fortsätta ta samtal här. Ha det bra alla.

/Hanna

Kommentera

