Löning = sushi – Tjockisbloggen.se

Hej folket! Jag har inte haft så mycket tid och energi senaste två dagarna därav inget inlägg från mig. Igår var det löning så direkt efter jobbet drog jag iväg med Kat och käkade sushi på Suhi Cat som jag hört så mycket om men aldrig varit på. Vi satt kvar tills de stängde, och fick lova dem att komme tillbaks. På nåt sätt lyckades vi lova ägarna (som visade sig vara en estnisk tjej och hennes svenska kille) att om de behövde hjälp med att installera router så kunde de ringa oss. Snacka om att ta med sig jobbet hem :-). Älskade verkligen Sushi Cat, väldigt goda och enorma bitar, man fick dela dem i två i nästan varje fall. Dessutom har de knallrosa dynor att sitta på och personal klädd i japanska skoluniformer och maid-uniform.

Det var en bra kväll, eftersom det var löning så blev det en del drinkar också. Vi drack i princip en drink på varje ställe på vägen hem. Kat sover hos oss några dagar då det är krångel med vattnet där hon bor. Sambon hade hur kul som helst när vi kom hem kring 2 för vi var båda lite runda under fötterna, så vi var nog rätt irriterande. Men ikväll är det sambon som är ute, fest med killarna (och Nadja), men han sover troligen inte hemma. Han skulle skicka sms om han sover hos kompis istället.

Helt underbart sushiställe, värt ett besök

Har mest legat och slöat i sängen ikväll, kollat melodifestivalen (TACK SVT Live på nätet!!!!) och surfat runt. Känner mig rätt seg och trött i kroppen. Handlar sjukt mycket mat idag, Kat ville betala igen för att hon får bo här några dagar så hon har fyllt upp vårat kylskåp. Så nu finns det massor med färska grönsaker och kött. Känns skönt när man levt på nudlar och potatissoppa sista veckan innan lön. Lyckades få mig en gratis klänning idag också, de hade nåt erbjudande på Seppäle, så när K köpte en jacka så sa de man fick ett till reaplagg gratis om det var billigare. Eftersom hon inte hittade nåt så fick jag välja en klänning. Så rent principiellt så bryter det inte min shoppingfria månad eftersom det var en present och jag köpte den inte själv.

Klockan är snart halv ett, jag är inte det minsta trött, men funderar på att krypa under täcket med en film. Känner mig så slut i kroppen. Säkert en förkylning på G och sen har ryggens bråkande såklart påverkat min sömn ett tag nu. Kanske kan bli riktigt skönt att få hela täcket och sängen för mig själv en natt :-P.

/Hanna

Kommentera

