Nya skor och frisörbesök – Tjockisbloggen.se

Nu har jag äntligen blivit av med min onda hals sen operationen, är lite ömt när jag har ätit och på morgonen men kan prata som vanligt nu. Däremot har jag fortfarande de f*rbannade munsåren som gör ont ont ont…

Men i helgen så har jag belönat mig själv för det helvete jag fick utstå i och med operationen och det här efteråt, med tanke på att jag har riktigt grav fobi för sjukvård och allt sånt så tyckte jag att jag var värd lite lyx.

Så igår var jag äntligen till frissan för första gången på många år, det blev ingen avancerad klippning utan bara genomgång av hela håret så hon fick bort allt det slitna… Blev väl kanske en 7-8 cm kortare men känns så mycket friskare och lättare nu.

Passade även på att investera i en ny hårborste, något jag tänkt göra i säkert ett år nu. Det blev en sån här, fast paddelborste (dvs fyrkantig ganska stor).

Borste av lönnträ med 100% vildsvinsborst

Ska även ta och köpa hem inpackning och shampo till veckan men där fortsätter jag med de lite billigare som jag tycker funkar bra trots priset. Visserligen så kanske ett shampo för 300 kr räcker i närmare ett halvår (enligt frissan) men jag skulle inte vilja lägga så mycket pengar i en klumpsumma på ett shampo men det är ju jag det… Det kan säkert finnas märken som är värda det om man hittar ett som passar sitt hår.

Sen har jag även fyndat mig ett par skitfina skor, passar lika bra på vinter som vår och höst. Har alltid haft så svårt att hitta skor som är bra för mina konstiga fötter, men nu har jag tre par höst-vinter-vår skor som jag älskar så jag kan för första gången säga att jag behöver inga fler skor… Hur jag har med sommarskor det vet jag inte men eftersom jag bor där jag bor så är det ett tag kvar tills dess *s*.

Dels har jag mina suveräna kängor från Jula som jag fick av min pappa som är perfekta när jag är ute med Igor eller när termometern visar ner mot 25-30 grader kallt. Sen har jag mina såååå snygga stövlar från Ecco som jag älskar *s*. Och nu har jag även dessa…

Köpta på Eurosko, storlek 38. Ordinarie pris 799 kr, nu på rea 200 kr.

Sen kan jag avslöja att imorrn så kommer det ut en tävling här på bloggen, jag ska sätta nig ikväll och sätta ihop en liten tävling och jag kan avslöja att det kommer att bli vinster från More4Love.

Nu kommer gårdagens och dagens outfits från mig och sen ska jag ta och stöka undan lite här innan David kommer hem från jobbet och vi ska fixa middag och kika nån film…

Topp strl M från H&M, leggings från H&M Divided strl L, stövlar Ecco strl 38

Tröja strl M från Åhléns, leggings från H&M Divided strl L, stövlar Ecco strl 38

/ Sarah

One thought on “Nya skor och frisörbesök – Tjockisbloggen.se

  1. Köp försvarets hudsalva på apoteket för munsåren,den är helt fantastisk. Mina försvann på några dagar. Kram Soffi!

Kommentera

