Gör det själv – Tjockisbloggen.se

Ibland gäller det att komma på lösningar fort, och jag är riktigt nöjd med dagens om jag får säga det själv.  Vår badrumsdörr har spruckit så vaktmästaren, våran 80-åriga gubbe som kan allt uppenbarligen, dök upp idag för att fixa det. Han behövde däremot skruva ihop en del av dörren och kan göra det först imorgon. Alltså hade vi kunnat stå helt utan dörr tills imorgon, och det är ju inte så kul när vi är tre personer i lägenheten just nu. Vad gör man då? Jo, jag kollade min verktygslåda för hammare och spik, plockade fram en filt och spikade upp för öppningen. Inte den mest privata toaletten men det går inte se in iaf :-).

Tadaaaa!

Känner mig enormt trött idag, därför jag inte skrev igår heller. Den tid jag inte hade samtal igår satt jag och kollade på tv-serier så jag skulle låta bli att tänka på ryggen. Men framåt kvällen var det omöjligt att inte känna av den, till sist skrev min chef på msn (efter att sambon skrivit till henne hur ont jag hade) att jag skulle gå hem. Så det vara bara att lyssna. Sov enormt dåligt inatt och imorse var jag hos kiropraktorn, äntligen. Han kom fram till att det var inte ryggskott utan ischias som spökar. Troligen är det inget nytt heller, för han märkte av rätt rejäl muskelförsvagning på ena sidan. Känns inte kul alls att tydligen haft detta i flera år liggande. Dessutom ska vi få ordning på min hand, han gjorde en del med den också idag och det känns bra så vi kan nog få ordning på mig igen.

Ska ringa imorgon och boka in tid till hans egna klinik där han har bättre grejer. Tycker det är värt pengarna för att få ordning på ryggen, som han sa, jag är för ung för att behöva gå och ha ont. Har fått nån slags tejp (kinesologi tejp) på ryggen som ska avlasta, tydligen används det en hel del vid idrottsskador för kroppens läkning. Jättesött med turkos tejp i ryggslutet :-). Så länge det hjälper. Ska dessutom få ett träningsprogram när vi ses nästa gång, så det känns riktigt bra nu. Dessutom, att han pratar svenska gör det hela bättre, det blir så mycket enklare att förklara och förstå.

Ska ta och vila en liten stund och sen dammsuga, vi har spån från dörren över hela hallen.

/Hanna

Kommentera

