Ha en bra alla hjärtans dag – Tjockisbloggen.se

Håller på med middag här hemma, väntar på att ugnen ska bli varm så jag kan ugnsrosta grönsakerna. Till det blir det lax. Får se om det kanske blir en kladdkaka också. Hittills är dagen hur bra som helst. Lång sovmorgon och slöa i sängen, en stor bukett rosor från älskling och en flaska bubbel står på kylning. Jag vet det är en kommersiell dag och allt, men jag gillar den. Det är aldrig fel att bry sig lite extra mycket om de man tycker om.

Därför tycker jag att man även kan passa på att ta lite extra hand om sig själv. För det är ju dig du i första hand måste älska och tycka om. Den viktigaste relationen i ditt liv är den med dig själv.Bestäm dig för att sluta fred med din kropp. Vad spelar det för roll om magen är mjuk, rumpan stor eller att du kanske tycker du är för smal. Det finns massor av människor i din närhet som älskar dig precis som du är, för du är unik, underbar och just du.

Den där stora rumpan du försöker gömma, din pojkvän kanske fullkomligt älskar den. ”Vilken stor häck du har” behöver inte vara något negativt, jag vet att när min sambo säger det är det för att han tycker det är fint. Så bestäm dig för att idag ska du vara vän med dig själv. Klappa den där magen och säg att du tycker om den. Se dig själv i spegeln och säg att du duger, precis som du är.

Ha en trevlig alla hjärtans dag nu 🙂

/Hanna

Kommentera

