Är det mig eller byxorna det är fel på? – Tjockisbloggen.se

Jag vet att jag inte har skrivit mycket senaste tiden och jag ber om ursäkt för de dåliga uppdateringarna från min del av världen… Men jag har helt enkelt inte haft ork att sätta mig vid datorn och skriva.

Det är så mycket annat som har tagit all min tid och energi senaste dagarna men nu känns det bättre och förhoppningsvis kommer saker och ting att lösa sig på något bra sätt framöver.

Vet bara att jag har äntligen sagt ifrån när min kropp inte orkar och istället för att ”köra på” för andras skull så har jag känt efter hur jag mår och vad jag vill och sen agerat därefter. För mig så är det ett stort steg i rätt riktning men det har tagit mycket energi och jag har behövt de här bloggfria dagarna för att vila huvudet lite…

Idag vaknade vi till trevliga 24 minusgrader, kan säga att det var inte med glädje jag gick ut med Igor imorse *brrr*. Men han vill inte heller vara ute när det är så här kallt så det är ju tur det…

I övrigt så har jag inte mycket planer alls idag, har en del småstädning att ta itu med om en liten stund men annars hade jag tänkt ligga på soffan och läsa en bra bok tills David kommer hem från jobbet vid 16-tiden.

Har köpt så jävla (ursäkta språket) snygga och sköna byxor på H&M, har alltid älskat Davids cargobrallor för jag tycker det är så jäkla snyggt på både killar och tjejer… Men jag har aldrig hittat rätta stilen på tjejbyxor och killbrallor har jag aldrig kunnat ha tidigare för de är ju ganska smala över höfterna de modellerna.

Men jag har hittat ett par ursköna cargobyxor på H&M Herr som passade super på mig, ja om man bortser från att de egentligen är 30 cm för långa *s*. Fast eftersom det är dragsko längst ner så kommer jag nog inte att idas fålla dem…

Fick mig att fundera på en sak… När byxor som i mitt fall är så mycket för långa – är det då mig det är fel på eller är det byxornas fel?

Dvs är jag för kort för byxorna eller är byxorna för långa för mig?

Så här ser de ut, köpte storlek 34″ och de kostade 349 kr men jag hade 20% rabatt så blev ”bara” 279:-

Har dem på mig idag så kommer en outfitbild senare, min dator tuggar och går så segt just nu för den håller på med både uppdateringar och virussök samtidigt så får ladda över bilderna lite senare…

I övrigt händer det inte så mycket i min del av världen just nu, ska träffa min pappa imorrn och äta lunch och umgås lite. Han kommer ner från Gällivare över dan så det ska bli roligt att få rå om honom ett par timmar igen även om vi sågs förra veckan också… Blir inte att träffa familjen så ofta som man skulle vilja när man bor 25 mil från varandra.

/ Sarah

Kommentera

