Solo, presenter och shopping – Tjockisbloggen.se

Kan ju börja med att tacka KappAhl för de underbara presenterna som damp ner i min brevlåda idag… Fick bland annat världens sötaste muffinsformar och ett jättefint förkläde. Ser verkligen fram mot att utveckla vårt samarbete, det är redan på gång och ni läsare kommer att få veta mer snart framöver 🙂

Sen kan jag även avslöja att jag är med i det nya numret av SOLO, det ska komma ut i butik nu i veckan eller början av nästa tror jag. Jag fick ett ex hemskickat tidigare i veckan… Tror inte att det kommer ut på hemsidan deras men köp gärna tidningen och läs 🙂

Idag mår jag mycket bättre, är så gott som fri från min plågande förkylning nu. Har lite ont i huvudet och halsen fortfarande men annars är det rätt okej, jämfört med hur det har varit så…

Igår var vi en sväng på stan med min pappa som var i Luleå över dan. Vi käkade lunch tillsammans och sen for vi på Elgiganten och Dollarstore en sväng… Kvällen tillbringade jag och älskling i soffan med tv-spel *s*.

Idag har jag vart på stan en sväng och uträttat lite ärenden på förmiddan men lyckades naturligtvis glömma att gå på banken så måste tillbaks dit innan de stänger *senil*. Har gjort några småfynd på stan och sen brände jag mitt presentkort på KappAhl, har dock inte hittat nåt på Lindex som jag vill använda det kortet där på *s*.

På KappAhl så fyndade jag en stickad top i rött/vitt, strl S 36/38.
Samt en regnjacka att ha till våren och sommaren, underbart prickig och söt strl M 40/42.

Sen var jag på Monki en sväng, tycker de har snygga och roliga kläder fast inte så överkomliga priser enligt min plånbok när det kommer till vissa plagg (400 kr för en vanlig tröja tycker iaf jag är dyrt).

Men idag så fyndade jag tre oversize toppar (två blir klänningar på mig *s*) för 82 kr. Alla tre strl M och L 🙂

Nu ska jag ut i kylan på hundpromenad innan jag och mitt dåliga minne måste bege oss till banken *suck*.

/ Sarah

10 thoughts on “Solo, presenter och shopping – Tjockisbloggen.se

  1. Hej..kan ju inte låta bli att reflektera..om du slutade springa i alla affärer och shoppa varje dag..så kunde du kanske orka med arbetsträningen..som är viktigare.

  2. Merlina – Visst är det enkelt att sitta och ha åsikter och kommentera hur andra lever sina liv… Speciellt när man inte har en aning om hur de mår och vad de gör annat än det de bloggar om. Du vet ingenting om mig eller varför jag inte kunde slutföra min utredning som jag gjorde, eller vad den gick ut på… Du uttalar dig väldigt säkert med tanke på att du vet absolut ingenting 🙂
    Men okunskap märks vet du, och jag tar inte åt mig för fem öre… Jag vet hur jag mår och vad jag orkar, det räcker för mig 🙂
    / Sarah

  3. Kan ju inte annat än undra: Varför bloggar du överhuvudtaget och ger en sån bild av dig själv, som du sen inte står för?? Tar bort kommentarer..för att dom stör dig eller?

  4. Merlina: Du har rätt att tro vad hon vill men det betyder inte att du måste skriva det eller att vi måste godkänna det? Särskilt inte när det är åsikter om hur vi lever. Som vi redan nämnt, det vi visar i bloggen bara är en del av de vi är.

    Vad vi väljer att göra på våran fritid är vårat val, ingen av oss blir direkt trötta av att gå på stan utan det är ett sätt att komma ut en stund. Precis som en promenad, fast inne i stan. Ibland kommer man hem med något, ibland inte.

    Mitt val att ha en shoppingfri månad hade mest med ekonomi att göra. Går precis lika många promenader på stan nu, bara det att jag inget köper. Angående Sarah arbetsförmåga är det inget man ska dra slutsatser om när man inte vet hela situationen. Att gå på stan och orken att jobba har inget med varandra att göra.

    Om du undrar varför vi bloggar så har du totalt missat budskapet bakom bloggen.

    /Hanna

  5. Ja jag har nog gjort det..missat budskapet med eran blogg..för den handlar mest om shopping. Och ni är naiva..om ni tror, att det ni skriver i bloggen..inte ger läsarna en relativt bra bild av er och era personligheter..hur mycket ni sen undanhåller oss för ni lämnar ut mer än ni anar.

  6. Merlina: Det är din åsikt och vi låter den stå för dig. Det är ingen diskussion vi anser vi måste ta och vi har skrivit ett inlägg om det idag om våran syn. Vi önskar dig en trevlig helg.

    /Hanna och Sarah

  7. Då borde ni tänka lite mer på VAD ni skriver i bloggen..om ni sen tycker att läsarna inte får reflektera över det som skrivs..läs gärna tillbaka i bloggen..vad ni har skrivit.

  8. Vi vet precis vad vi skriver i bloggen och säger inte att det inte är ok att reflektera. Men döm inte enbart utifrån det här, vissa saker ligger det betydligt mer bakom än vi vill berätta offentligt. Denna diskussion är nu över från våran sida, vi har klargjort våran åsikt i frågan precis som du gjort din tydlig.

    /Hanna

  9. Håller till fullo med dig Merlina! Kul att läsa denna blogg är det ju för det mesta, men sedan när en arbetslös männsika shoppar och shoppar så undrar jag om det är så dumt att vara arbetslös.

  10. Louise – Ingen annan än jag och min älskling har insyn i vår ekonomi, det angår ingen annan. Ni har ingen aning om vad jag har för slags inkomst eller vad jag gör med mina pengar… Som jag påpekat förut så säljer jag minst lika mkt kläder som det jag köper, inte för att jag behöver försvara mig 🙂
    / Sarah

Kommentera

