Inte min dag – Tjockisbloggen.se

Okej, detta har helt seriöst varit en helvetesdag! Till att börja med så har jag för tredje dagen denna vecka suttit i halvtimmeslång telefonkö till Försäkringskassan bara för att få veta att jag får pengar imorrn, pengar som jag skulle ha fått förra veckan.

Sen när jag satt på bussen, stressad för att hinna till ett möte och hade ont om tid redan innan… Vad händer då? Jo nog fan går bussen sönder två hållplatser innan stan! Stekhett i bussen, massa griniga människor, trafikstockning eftersom den stannade mitt på en bro. Chauffören vägrar släppa ut folk eftersom det är en trafikerad väg (nähää dooh) så vi fick inte promenera sista biten vi som hade bråttom… = Blev sittandes på bussen i drygt en halvtimme och kom försent till mitt möte.

Sen ringer de från Lindex och säger att jeansen som jag fått skickade från en annan butik har kommit (bloggade om det tidigare). Yes! Tänkte jag, att nu har jag finally lite tur idag… Dooh! Hämtar ut jeansen och skyndar hem för att prova dem, inser att butiken har skickat fel storlek så de är på tok för stora.

Tillbaks till butiken och förklarar vad som hänt och att jag vill inte ha de förbaskade jeansen eftersom jag drunknar i dem… Vad får jag för svar?? Jo jag kan inte få tillbaks pengarna förrän de ringt och kollat med butiken som skickade jeansen om de har gjort fel eller om jag beställt denna storlek. Men varför skulle jag beställa jeans som är helt fel storlek??

Så nu är det ju bara att vänta på att Lindex ringer upp mig imorrn eftermiddag och talar om hur det blir. Jag hoppas vid allt i världen att de kan erkänna att det är de som gjort fel och leta fram ett par jeans i rätt storlek för så mycket strul som de har orsakat mig så är jag inte glad på dem just nu…

Vad mer har gått fel idag?? Jaa det är glashalt ute så jag har lyckats halka och slå svanskotan så den känns stor som en fotboll nu. Igor har bankat i huvudet i nånting så han har en bula och ett sår i pannan, ingen aning om hur han lyckats med det… Ja och droppen var väl när jag lyckades tappa tandborstmuggen (i porslin) i golvet (sten) och den höll naturligtvis inte.

Men vet ni en sak? Det är såna här dagar man känner att man lever *s*. Så nej världen har inte gått under idag och hur less jag än har varit så har jag världens finaste älskling och pälskling och det uppväger allt helvete i världen.

Mina två dagens outfits, ja det blev två idag…


Klänningen kommer från Lindex strl S, nåt år gammal dock
Leggingsen kommer också från Lindex, strl M 40/42
Stövlarna är Ecco och kommer från SkoSöder i Luleå


Toppen är storlek XS (oversize) och kommer från H&M
Byxorna är storlek 44 från Lindex

/ Sarah

4 thoughts on “Inte min dag – Tjockisbloggen.se

  1. Annica – Vad bra att du frågade 🙂 Såg att jag glömt lägga in det igår när jag skrev, har lagt in det nu.. Klänningen kommer från Lindex men jag har köpt denna på Tradera. Vet att den fanns i deras sortiment för nåt år sen, men kika på Tradera för jag har sett några st då och då.
    / Sarah

  2. 1. Skriv till PLUS på tv1 om ditt strul med Lindex
    2. Första outfiten helt suverän fast jag hade bytt ut dina rosa leggings mot grå, samma nyans som mittersta prickarna på klänningen, för helhetens skull
    3.Har alltid undrat av vilken anledning de överhuvudtaget sätter ränderna på tvären på t-shirt , man blir ju bara ännu bredare *suck* För synvillans skull borde ränderna gå på andra hållet……………men bortsett från detta gillar jag t-
    shirten
    4. Som f.d busschaufför måste jag försvara chauffören , han var tvungen att tänka på er säkerhet hur illa det än måste ha kännts för er som satt fast där ute på vägen.
    5. Hoppas morgondagen blir bättre för dej

  3. 3pa2 –

    1. Jag har pratat med butiken idag som har lyckats få tag i rätt storlek och beställa hem dem idag… Grejen är bara att dessa jeans blir j*vligt dyra för jag åker på att betala två avgifter á 50 kr för att de har gjort fel. Dessutom ljög de på Lindex kundtjänst för de påstod att dessa jeans kommer inte att komma ut till försäljning på hemsidan, men det stod idag att de kommer ut på hemsidan v11. Hade jag vetat det hade jag såklart beställt dem genom hemsidan så det blivit rätt direkt och dessutom kostar frakten där bara 19 kr *morr*. Får se vart detta slutar för jag är inte glad på dem…

    2. Tanken var aldrig att kombinera den klänningen och de leggingsen men när man har bråttomt så blir det inte alltid som man tänkt *s*. Men vad sjutton, jag tyckte det funkade ändå 🙂 Men jag kan hålla med om att just den färgen inte var så jättesnygg till, ska försöka vara mindre stressad nästa gång jag ska ha den klänningen *s*.

    3. Jag gillar faktiskt kläder som är tvärrandiga, däremot skulle jag inte ta på mig något med ränderna åt andra hållet för jag ser ut som barbapappa då haha. Men alla har vi olika smak och det är ju tur det 🙂

    4. Ja jag förstår ju såklart att det handlade om säkerhet och jag hade nog inte inte vågat gå av ändå… Ibland får man bita ihop och andas djupt och tänka ett steg längre än näsan räcker. Men när man redan är less och irriterad så känns det extra jäkligt att bli sittande så där. Men jag fick ju öva på mitt tålamod så det kom ju något gott ur det *s*.

    5. Den här dagen har varit mycket bättre än den jäkliga gårdagen som tur är 🙂

    Passar på att önska trevlig helg redan nu! / Kram Sarah

Kommentera

